Cum stă segmentul fashion în e-commerce-ul românesc? Cine, ce cumpără online?

Domeniul modei este o industrie antică dar, astăzi, când vorbim de e-commerce: vânzarea de haine şi accesorii s-a mutat online.

În prezent, în Nordul Americii şi în Europa, cel mai mare ritm de creştere în e-commerce se observă pe segmentul fashion. Conform unui studiu recent realizat de Daedalus Millward Brown, şi în România comenzile din online vizează în special vestimentaţia (37,8%), depăşind chiar electronicele (37,4%), cosmeticele (34%) sau electrocasnicele (30,9%).

În ceea ce priveşte afilierea în România în 2013, 2Parale arăta că cei mai mari clienţi care investesc bani în genul acesta de promovare provin tot din zona Fashion, procentul din totalul advertiserilor fiind de 54%.

Achiziţiile online sunt realizate într-un procent de 57,3 % de către femei, respectiv 42,7 % de bărbaţi. În ultima jumătate de an, 21,7% femei au cumpărat online doar lucruri cu valoare redusă (până în 20 de euro), un procentaj aproape dublu faţă de bărbaţi.

Produsele cu valoare mai mică încep să devină interesante pentru cei care cumpără online, nu atât prin prisma economiei de bani realizate, cât mai ales prin prisma experienţei de cumpărare.

Un studiul calitativ, realizat de Mediafax, a scos la iveală că femei cu vârsta cuprinsă între 20 şi 39 de ani, fac shopping online de cel puţin 2-3 ori pe lună, ca şi o activitate de relaxare, cumpărând haine, cosmetice sau accesorii. Fie că sunt Consumatoare îndrăzneţe, care au încercat aproape tot şi testează în continuare produse noi, fie că sunt consumatoare conservatoare şi consumă un produs dintr-o anumită gamă bine cunoscută care i-a câştigat deja încrederea, aestea aloca în medie 100 de RON pentru fiecare achiziţie.

Cererea de pe segmentul fashion în e-commerce demonstrează ca marii retaileri  trebuie să se focuseze pe nişe şi să fie mereu atenţi la nevoile consumatorilor şi că este loc pe piaţă de jucători noi.

Unul dintre diferenţiatorii cheie pentru fashion e-tailers, într-o astfel de piaţă, în care tot mai multe magazine oferă aceleaşi produse, la aceleasi preţuri, este calitatea service-ului.

Inovaţia poate să ofere o experienţă de shopping plăcută, care face şi ca magazinul să se deosebească de oferta celorlalţi jucători de pe piaţă. Cabina de probă virtuală este un exemplu de inovaţie pe care ar trebui să se axeze aceştia atunci când vine vorba de dezvoltare.

hotspot

Cele mai inovative companii, care au înţeles cum să iasă în faţă pe piaţa de fashion e-commerceu-lui se vor întâlni în Cluj, cu ocazia celei de-a 2-a ediţii Hotspot Fashion.

În data de 30 octombrie, cei interesaţi de vânzări şi cumpărături online vor putea petrece o după-masă cu zece speakeri din USA, UK, Bucureşti şi Cluj. Conţinut programului va fi relevant la nivel mondial, dezbaterile vor fi stimulante şi utile pentru viitorul apropiat, şi vom încerca să venim în întâmpinarea nevoilor consumatorilor de pe acest segment. Îi vei asculta pe:  Colby Hanks, Online Analyst Estee Lauder, Camelia Ganga, marketing Director Fashiondays, specialiştii din spatele Tulemod, aplicaţie revoluţionară cu rădăcini americane, Dragoş Stanca, managing partner Think Digital, Liana Martin, autor cărţi şi fashion editor, Andreea Beltic, owner Alo-Moda, Adelina Cătinaş, owner Cathias Edeline.

Pentru cât mai multe informaţii si updateuri legate de speakeri şi program, urmăriţi site-ul hotspotfashion.ro şi pagina de facebook, hotspofashion.ro