Alverna Dental – clinica stomatologică ce a pus Clujul pe harta turismului medical

Cluj-Napoca a fost recunoscut până acum ca centru universitar, de afaceri sau IT. În plus, municipiul nostru a fost desemnat Capitală Europeană a Tineretului în 2015 şi suntem la un pas de a obţine şi statutul de Capitală Culturală Europeană în 2021. Mai puţini ştiu, însă, că în ultimii ani, oraşul nostru se remarcă şi prin turismul medical. Vă propunem astăzi să aflaţi, de la doi tineri de succes, ce potenţial oferă Clujul în acest domeniu şi cum au reuşit să atragă pacienţi din afara ţării la clinica Alverna Dental.

101

Mihai Ronai-Pop a urmat un MBA în International Business în Statele Unite ale Americii şi este responsabil în prezent de managementul clinicii.

Rareş Harmath, de profesie tehnician dentar, şi-a completat experienţa de muncă din România cu cea din SUA, unde a urmat şi cursuri de specializare, şi s-a întors în ţară pentru a pune bazele acestui business promiţător.

Aţi început acest business relativ recent. A fost dificil să deschideţi o clinică stomatologică în Cluj, imediat după criză?

54R.H.: Piaţa stomatologică din Cluj este foarte încărcată: există clinicile vechi, cu tradiţie, medicii cu renume în mediul universitar şi stomatologii de cartier, care au mini-cabinete la parterele blocurilor şi oferă preţuri mici. Dar am avut curajul să dezvoltăm această afacere tocmai pentru că am realizat că avem o serie de avantaje competitive, cum ar fi faptul că dispunem de propriul laborator de tehnică dentară, care garantează un timp de execuţie al oricărei comenzi de maxim patru zile şi un preţ corect, sau cum ar fi faptul că o bună parte a echipei noastre s-au specializat şi au muncit în Statele Unite ale Americii.

Prin urmare, nu vă e teamă de competiţie?

R. H.: Nici nu se pune problema! Avem laboratorul de tehnică dentară, un aspect cu care foarte puţine clinici din Cluj se pot lăuda, avem aparatură valorând zeci de mii de euro, care ne plasează pe una dintre primele poziţii ale topului celor mai bine dotate clinici din oraş şi – cel mai important – avem o echipă foarte bine pregătită şi mai ales entuziastă şi dedicată! Pacienţii sunt foarte mulţumiţi că obţin rezultatele dorite într-un timp scurt şi că le acordăm cu adevărat toată atenţia noastră. Cei mai mulţi chiar ne-au transmis că pentru ei a fost foarte important şi modul cum au fost primiţi, faptul că timpul de aşteptare a fost minim, că s-au bucurat – practic – de calitate şi confort, la un preţ rezonabil. Pentru cei mai sceptici am gândit şi un sistem de garanţie, în sensul că asigurăm returnarea integrală a avansului, în cazul în care întâmpină neplăceri sau sunt nemulţumiţi. Până în acest moment, nu a fost cazul de astfel de situaţii şi sperăm să nici nu apară.

Aveţi o echipă foarte tânără. Este acesta un avantaj în ochii clienţilor sau, din contră, le generează reţineri?48

R. H.: Da, echipa este tânără şi mereu am privit asta ca pe un avantaj. Atât pentru că practică o stomatologie modernă şi sunt la curent cu ultimele evoluţii din domeniu, dar şi pentru că au încă entuziasm şi dorinţă de a se perfecţiona şi tratează pacienţii cu foarte multă răbdare şi tact. Noi suntem pasionaţi de stomatologie şi în rezultatele de până acum s-a văzut că acesta este ingredientul secret al succesului.

Când aţi început să promovaţi serviciile de turism medical şi cât de repede au urmat primele solicitări?

M.R.P.: Anul trecut am demarat o campanie în presa din Italia şi pe câteva site-uri de profil şi primele rezultate nu au întârziat să apară. Am continuat şi anul acesta investiţiile în promovarea online şi deja ne lăudăm cu o creştere semnificativă a numărului de clienţi din afara ţării.

Ce le place străinilor la clinica voastră?

M.R.P.: Se pare că le place grija cu care îi abordăm pe fiecare în parte. Le analizăm nevoile în detaliu şi le propunem un plan de tratament individualizat, croit special pentru fiecare client care ne abordează. Preţul este corect, timpul redus, iar tehnologia şi calitatea materialelor este la nivel internaţional. Practic, ei pot ajunge să plătească sume de 5-6 ori mai mici decât în ţările de reşedinţă, dar beneficiază de aceeaşi calitate. În plus, au ocazia să petreacă şi câteva zile plăcute în oraşul nostru şi prin împrejurimi.

Care au fost impresiile străinilor despre Cluj?

M.R.P.: Clujul le pare un oraş modern, cu spirit european şi foarte mult tineret. Chiar dacă nu se bucură de o viaţă culturală ca Sibiul, de exemplu, Clujul este apreciat pentru aerul boem şi pe alocuri cosmopolit. Preferă zona veche a oraşului şi apreciază bucătăria noastră, dar şi viaţa de noapte şi berea locală. Sunt foarte mulţi cei care au auzit de Salina Turda şi sunt extrem de încântaţi de investiţia de acolo.

97 99

Ce credeţi că-i lipseşte Clujului pentru a atrage şi mai mulţi clienţi străini pe această nişă, a turismului medical?

R. H.: Pe viitor, o strategie a autorităţilor în acest sens sau – de ce nu?! – o serie de deduceri la impozitele locale pentru cei care practică turismul medical. Momentan, fiecare dintre noi, pe specializarea noastră, suportăm costurile promovării în afara ţării. O parte din bani ni se întorc, dar o parte din banii cu care vin străinii merg şi către comunitatea clujeană. Poate ar merita ca autorităţile să acorde o importanţă mai mare acestei oportunităţi pe care Clujul, ca centru universitar şi medical, o oferă. Aş dori de asemenea să adaug că o infrastructură bine pusă la punct ar aduce beneficii incomensurabile atracţiilor turistice de aici şi din alte zone ale ţării.

106 111