Gabriela Montoiu, femeie de carieră, mamă, antreprenoare, politician, reprezintă un simbol pentru femeile de succes din zilele noastre. Natura delicată nu reprezintă un impediment pentru situațiile în care trebuie să se impună, iar acesta este unul dintre motivele pentru care reușește de 8 ani să managerieze o companie cu experiență în servicii de consultanţă de imagine, branding, strategie, comunicare organizaţională.
Romana reprezintă cel mai recent proiect al său, iar de unde a pornit acest concept și cum va evolua vom afla direct de la Gabriela Montoiu.
Cum vă descrieţi, ca femeie de afaceri?
În România, cultura antreprenorială e într-o continuă evoluţie, de la an la an se adaugă noi aspecte. Consider că femeile din poziţii cheie au dovedit în ultimii ani că sunt capabile să conducă afaceri, să le dezvolte la modul competitiv. Consider că strategia în business ar trebui să includă indiscutabil și ingrediente cum ar fi echilibrul, armonia, răbdarea, etica și eleganţa – aspecte care ar trebui să coexiste în comportamentul unei femei de afaceri în domeniul în care activează, oricare ar fi acela.
Business-ul Romana este legat de domeniul frumosului. E nevoie de rigoare, inventivitate și creativitate în aceeași măsură. Consider că viitorul firmelor româneşti ţine foarte mult de creativitatea de care dau dovadă. Valorile pe care se bazează o companie sunt definitorii pentru diferențierea față de firmele competitive din același domeniu, iar creativitatea este una dintre valorile care reușesc să poziționeze un brand în sfera succesului.
Povestiţi-ne despre cum a luat naştere proiectul Romana şi ce înseamnă acesta pentru dumneavoastră?
Proiectul Romana înseamnă talent, inspiraţie şi mai presus de toate, înseamnă pasiune… pasiunea pentru artă şi vorbesc aici de pasiunea fiicei mele. Talentul ei pentru pictură și desen a fost pilonul principal în construirea proiectului Romana, care a prins contur într-un termen relativ scurt, de 4 luni.
Nu cred că putem transmite prin cuvinte, toate semnificațiile pe care am încercat să le impregnăm în simbolica brandului. Romana este mai mult un amalgan de senzații decât o descriere în cuvinte.
Un business care a luat naștere din pasiune pentru bunul gust, pentru artă și frumos.
Imagineazăți un câmp în floare, țesut cu fir de mătase, șoptind gâtului tău. E doar o pictură a unei trăiri, pe care Romana încearcă să o transmită.
Sâmburele din care s-a născut conceptul acestui business înglobează rafinamentul desprins din sufletul românesc, unde cele mai genuine concepte de design se îmbină armonios cu stiluri fermecătoare de țesături moderne.
Anul 2015 a scos la lumină și prima colecție de eșarfe a business-ului Romana. Colecția Romana Flori de Ie, dedicată unui partener-prieten, creează artă din mătase naturală!

Fascinaţia ţesăturii de mătase şi a elementelor confecţionate din acest preţios material au sedus atât regi cât şi oameni obişnuiţi. E momentul să reamintim femeilor de acest miracol al naturii și de răsfățul pe care fiecare din ele îl merită deopotrivă, iar colecția Romana Flori de IE nu este nimic altceva decât produsul finit al acestui concept.
Să aspirăm către frumos, să inspirăm cunoaștere și să expirăm artă prin tot ceea ce facem!
Înainte de a fi un business, Romana este un proiect de suflet și satisfacția este extraordinară. Comparativ cu un alt domeniu în care profesez, Romana îmi aduce mereu o stare de bine și de optimism, fapt ce mă determină, mă motivează să dezvolt acest concept.

De ce eşarfe?
Pe lângă domeniul în care activez de ani de zile, moda a reprezentat mereu un univers, cu care pot spune, am cochetat. Alegerea de a crea accesorii a venit ca un demers natural. Eşarfa este un simbol al rafinamentului şi eleganţei, reușind să completeaze personalitatea vestimentară, indiferent de gen.
Trăirea și viziunea eșarfelor Romana s-a conturat pornind de la desenele fiicei mele, exprimate prin culoare şi un stil aparte, la care s-a alăturat creativitatea și ingeniozitatea unei echipe, si astfel am transpus prin imprimare digitală această armonie pe mătase naturală.
Ador eşarfele, am dezvoltat un cult pentru acest accesoriu și tocmai de aceea am acordat o atenție desăvârșită pentru ca eşarfele din colecția Romana Flori de ie să transmită rafinament și eleganță, prin țesătura fină de matase naturală, prin modelele cu personalitate ce îmbină armonios motivele tradiționale cu detaliile avangardiste, prin îmbinările îndrăznețe de culori, prin modul lor de prezentare.
Care este publicul căruia vă adresaţi?
În această poveste se regăseşte oricine vrea să fie acompaniat de eleganţă și rafinament. Eşarfele oferă o notă de distincţie şi pot cuceri toate privirile în orice moment al zilei. Eșarfele cu personalitate își găsesc în general cumpărătorii.
Conceptul Romana este creat pentru a oferi colecţii premium iubitorilor de eșarfe, astfel că ne axăm pe calitatea produselor si nu pe volumul mare de productie.
Care sunt planurile brandului Romana pentru viitor?
În ceea ce privește următoarea colecție Romana, dorim să ne adresăm si publicului masculin, și pornind de la eșarfe, vrem să dezvoltăm, în timp, o linie mult mai amplă, cu cravate și cămăşi.
Ne propunem ca Romana să devina un brand de renume și să dezvoltăm acest business astfel încât piaţa internaţională să se bucure de viitoarele colecții Romana.
De asemenea, îmi doresc ca fiica mea să se implice în continuare în acest proiect, pentru că în cele din urmă, ea reprezintă sursa mea de inspiraţie și bineînțeles că dorința mea cea mai mare este ca Romana să preia la un moment dat si să continue dezvoltarea acestui brand.
Credite foto: Călin Ilea


