Când te gandeşti la 2 ani, pare puţin. Orice perioadă de 2 ani poate să se încadreze în categoria început, când lucrurile nu au apucat să marcheze clar o direcţie, chiar dacă ai un scop şi ştii sigur unde vrei să ajungi. Dacă e sa vorbim de o experienţă de 2 ani în servicii de travel, percepţia rămâne la fel, orice companie se află la început când a acumulat această perioadă de existenţă. Dacă ne gândim însă cum erau piaţa, asteptările consumatorului şi turismul în România acum 12 ani, când agenţia de turism Aerocenter avea doar doi anişori de existenţă pe piaţă, lucrurile devin mai relative, ca orice situaţie pusă corect în context şi înţeleasă în corelaţie cu acesta. Sunt convinsă că începuturile oricărui business, la fel ca o iubire, sunt marcate de entuzism, dorinţa de a cunoaşte şi de a merge înainte, de a revoluţiona şi de a face ceva ce n-a mai facut nimeni. Nu îşi doreşte oare fiecare ca business-ul său să se evidenţieze prin ceva, să vină cu ceva nou şi să fie remarcat? Nu ne spunem adesea că iubire ca a noastra nu există, că ce simtim e unic şi va evolua în ceva mult mai frumos pe măsura ce trece timpul? În oricare caz, trecerea timpului înseamnă dezvoltare, cunoaştere, adaptare, toate sub cupola aurie a aceluiaşi vis: de a face sau trăi aşa cum nu s-a mai văzut. Dar până să ajungem să fim unici, e necesar sa fim ca ceilalţi, să urmăm un model larg răspândit, să vorbim o limbă înţeleasă de toţi, să facem primii paşi în acord cu piaţa şi aşa cum ne spun tendinţele acesteia. Şi pentru a înţelege corect aceste tendinţe de conformism, fără nuanţa lor peiorativă, să ne întrebăm de ce oare băuturile se servesc în sticle care urmează aceeaşi formă, cu gât mai lung sau mai scurt şi cu partea de jos alungită sau bombată în care stă stocata licoarea?! Sticlele sub formă de sferă ar fi o pacoste în orice bagaj al călătorilor! Orice activitate de business înseamnă investiţie de timp, pasiune şi răbdare, pe lângă o viziune clară asupra viitorului şi schimbărilor în domeniu. Astfel, de-a lungul anilor, business-ul se va schimba odată cu piaţa, daca va şti să se adapteze şi va avea resursele necesare să ţina pasul cu vremurile, bineînţeles. Aerocenter şi-a început existenţa în anul 2000, din pasiunea pentru călătorii, pasiune care a ramas şi astăzi la fel ca la început. Pe vremea aceea, ca să începem totul ca o poveste, obiectul principal al agenţiei era vânzarea biletelor de avion. Agenţia avea pe atunci trei angajaţi. Când Aerocenter avea doi ani, biletele de avion erau imprimate pe hârtie, adică se scriau cu pix de culoare albastră, de mâna celui care şi încasa banii pe bilet. Erau bilete de hârtie ale fiecărei companii aeriene strânse într-un cotor, pe care le completai frumos cu ruta, de unde începe şi unde pleacă pasagerul, cât timp zboară, cu ce tip de aeronavă. Dat fiind că biletele se scriau de mână, putem să ne dăm seama că timpul de execuţie al unui bilet depindea strict de dexteritatea şi rapiditatea celui care le scria. În timp ce scriai biletul, se stabilea şi o relaţie apropiată cu pasagerul, despre care aflai tot, preocupări, hobby-uri, totul presărat cu glume şi voie bună. Părea că timpul nu se grăbea ca astăzi, iar lumea încă avea plăcerea de a povesti.
Nu este greu să ne imaginăm cum arăta agenţia când erau promoţii la biletele de avion, cu o grămadă de lume stând la coadă ca la cooperativa în care dădea lumea buluc după ce aflase că au primit carne, banane sau ciocolată! Rânduri întregi de oameni stăteau la coadă, uneori aceasta ieşea prin uşa deschisă până în stradă. Atunci se fuma in spaţiile publice, aşa că cei care nu mai aveau rabdare, îşi aprindeau o ţigară. Printre vălătucii de fum, lumea mai schimba o vorbă-două, studenţii din ţările arabe veniţi să studieze medicina în Cluj-Napoca o mai rupeau într-o română stâlcită când spuneau o glumă şi toată lumea râdea, nu se ştie dacă de gluma sau de accentul lor stâlcit. Cert este că în acele vremuri agenţia şi-a format o mare parte din clienţii fideli, care ii trec pragul şi astăzi. Uneori îşi mai amintesc, ei şi şefele care le făceau biletele, cum era. Alteori le amintesc şefele angajaţilor cum era. Iar cel mai adesea amintirea acelor vremuri stârneşte printre angajaţi un râs general atât de tumultos, încât se zguduie pereţii restaurantului la care stăm toţi la masă în timpul întâlnirilor informale. După râs sau printre accesele de râs, ne mai scapă un “nu pot să cred!” sau “chiar aşa era?!”. Trecutul uneori ni se pare primitiv prin simplitatea sa. Astăzi biletele de avion sunt electronice, se emit într-un sistem de rezervări şi se transmit pe mail, fără să fie nevoie să mai treci pragul agenţiei. Tot ce auzi este o voce care iţi vorbeşte cald şi profesionist despre ruta, timp de zbor, număr de escale. Se fac chiar cursuri de dicţie şi tonalitate pentru cei care preiau telefonic clienţii, pentru a învăţa diverse tipuri de abordare. Îndemnul “zâmbiţi la telefon” este pentru a încerca să suplinim prin voce ceea ce fac într-o întâlnire directă ochii, gesturile, privirea, expresia gurii.
Dezvoltarea şi inovaţia în serviciile de travel continuă. Acum ne pregătim să lansăm un portal cu bilete de avion on line, un sistem de căutare care vă permite oricărui posibil călător să caute în timp real cele mai bune rute, preţuri şi ieftine bilete de avion spre orice destinaţie visează. Vă vom ţine la curent cu data de lansare a acestui portal, care sperăm să fie în 7-10 zile. Lumea se deschide tot mai mult, accesul la informaţie şi înţelegerea noului tip de călător modern, al secolului 21 care este unul emancipat, educat, însă grăbit, fiind condiţii esenţiale pentru a ţine tot timpul uşile deschise spre orice parte a lumii.
Text semnat de Bianca Petean