Luna acesta fiind o lună mai lejeră, în care ne permitem să facem haz de necaz, caterincă sau mai bine zis, să scriem ceea ce gândim cu adevărat, m-am gândit să scriu despre diavolițele/ghibolițele și bovinii care se îmbracă de la Prada. Recent, într-un avion, am avut șansa să revăd pentru a cincea oară acest film. Pe lângă faptul că mi se umezesc ochii de la Manolo-urile și Chanel-uri expuse, revăd mereu lecția de viață transmisă simplu și la obiect: glam-ul dispare atunci când privești cu ochii sufletului și ceea ce rămâne este realitatea simplă, așa cum ne-a dat-o Dumnezeu.
Cine sunt acestea și ce fac pe piața Clujului (în afara faptului că ne strică feng-shui-ul) o să aflăm imediat după ce îmi justific nevoia de a da afară frustrarea care rămâne după ce, uneori, scot pe ușă posibilele candidate la un job frumos, simplu, dar job, nu distracție.
A million girls would kill for this job.
Așa este, ca și în oricare alt domeniu, de afară se vede gardul și înăuntru e leopardul.
Lumea designului interior pare a fi numai reviste, excursii la Milano și Paris, cafele și floricele dar, în realitate, este un mecanism complex unde dacă greșești ești french toast. Asta neluând în calcul furnizorii ahtiați după profit, clienții care știu că vrei să vinzi cu orice preț, concurența care te pândește după colt și regimul economico-financiar care se zdruncină anual din rădăcini.
Și, vin ele … „pradele” cu gentilicele lor, scoase din cutie, care vor 500 euro că deh, acum au terminat facultatea și vorba aia: banii nu le motivează că au câte un moș cu … carduri crețe (vorba Laurei Says) care le ajută să-și găsească drumul în viață. Nu știu cum se face că toate drumurile lor șubrede duc la mine: un muncitor obsedat venit cu rădăcini trainice din CUG, care nu înțelege de ce cineva și-ar dori un job unde nu vrea să muncească de fapt.
Extrapolând și în alte domenii în care am avut plăcerea să ne intersectăm, cred că este un curent a la București bine însămânțat la Cluj și pe cale de extindere.
Ele simt cam nimic și arată cam așa:
După ultimele tendințe, de zici că paparazzi ne urmăresc permanent și deh, trebuie să arătăm bine când mergem să ne angajăm. Dacă îmi iese rujul prea strălucitor în poze?
Ce vor? Asta da întrebare! Ceva simplu! Dar nu știu exact.
CÂT vor? Ei bine, aici iese cu adevărat leoaica din ele! Totul! Pentru ca li se cuvine.
De ce? Contează?!
Ei bine, da! Contează dacă vrei să porți Prada (sau orice alt brand care are în spate o filozofie, că bănui că acesta e motivul pentru care le sunt cumpărate produsele respective) să poți să fii Prada, nu o ghiboliță care se îmbracă de la Prada.