Laura: Primul restaurant pe care eu l-am descoperit în Cluj a fost Marty. Acum 10 ani descopeream efervescența și spiritul tânăr pe care ți-l insuflă brandul Marty, lucru care se potrivea de minune cu vârsta mea. Mă caracterizează în continuare! Pentru faimosul original cheesecake de la Marty… aș fi în stare de multe.
Astăzi am pășit într-un spațiu nou, caracterizat de același spirit inconfundabil Marty, având totuși o abordare nouă: sportul.
„Marty Sports Bar a luat naștere dintr-o nevoie. Clujul a fost și este reprezentat cu mândrie în arena sportului cu două echipe de nivel national, chiar internațional. Era nevoie de un loc un restaurant dedicat sportului, la nivelul la care se află Clujul în acest moment,” – ne-a dezvăluit Marcelus Suciu, patronul lanțului Marty.
Ne răsfățăm cu deliciosul original cheesecake, dar nu înainte să vă dezvăluim de ce Marty Sports Bar se adresează și domnișoarelor: densitatea pe metru pătrat de exemplare demne de luat acasă este una impresionantă.
Noul Marty s-a construit pe ruinele fostului restaurant Liga, care a avut problem serioase de imagine şi clientelă, nu a mai reuşit să ţină pasul şi să fie actual. Este mult mai aerisit acum, nu vezi plasme unde te uiţi, dar dacă vrei să savurezi un meci de fotbal îţi găseşti fără grijă locul potrivit.
Marcelus Suciu: „Pentru că suntem din domeniu, am considerat că ar trebui să aibă şi Clujul un restaurant sportiv la nivelul renumelui echipelor sale.”
Pe lângă faptul că este cel mai nou şi are specific sportiv, Marty Sports and Grill se prezintă ca fiecare restaurant Marty. “Are un suflet, o personalitate a lui. Fiecare dintre restaurant are o poveste în spate, sute de ore de muncă. Iar mai mult decât orice contează atmosfera şi clienţii, oaspeţii noştri, prima lor legătură emoţională cu locul”, mai spune Marcelus Suciu.
“Aici am vrut să ne axăm pe dynamism, pe sport, care nu e doar fotbal, ci şi alte sporturi internaţionale. Conceptul e unul curat, unde dacă vrei să stai să te uiţi la meci poţi, dacă vrei să vii cu iubita/prietena/soţia şi ea să nu se simtă în plus, te poţi bucura şi de atmosferă şi de mâncare. Astfel, fiecare primeşte ceva noi”, completează Marcelus Suciu.
„Până la urmă nu trebuie să uităm de ce suntem aici, să bem o bere bună, o cafea minunată şi să savurăm o mâncare excepţională. Facem o nouă abordare a bucătăriei la vedere, avem pizza la vedere, grill Argentinian custome made cu două focuri, la vedere. Acesta are o calitate a servirii incredibilă. Nu e nimic de ascuns, arătăm prospeţimea. De asemenea, am mutat barul central, pentru că ocupă în povestea asta un loc central.Consumăm sporturi, promovăm, dar este un moment în care el devine prea mult. Am ţinut cont să fie o balanţă între ce afişăm, sport şi café-bar, iar designul este unul aerisit.”
Mâncare variată, pentru toate gusturile
La meniul Marty se lucrează constant. “Avem meniuri special, care se pot împărţi, aducem preparate noi, scoatem ce nu e ok. Poţi să vii la sigur la noi, pentru că ai de unde alege. Salata pe care o mănânci anul acesta, s-ar putea să fie mai bună la anul”.
“Sunt prea multe lucruri bune, nu ne putem limita. Culoarul nostru, baza cumva, este Italian-american şi de acolo variaţiuni, este câte ceva pentru oricine, indiferent de preferinţe”, a precizat Marcelus Suciu.
Spiritul Marty
Marcelus Suciu: “Valorile care îmi vin în minte e că Marty e un loc prietenos, sincer, cu locuri luminate, căldură şi o apropiere sinceră faţă de clienţi. Atmosfera este nepretenţioasă, poţi să vii în bluejeans sau în costum Armani şi eşti tratat la fel. Nu facem diferenţe, e un loc în care oamenii chiar sunt puşi pe primul loc. Totodată, angajaţii Marty sunt adevărata faţă a restaurantelor, ei ştiu că sunt ambasadorii brandului şi că în spatele lor duc valori ale brandului.”
Marius Nica este un exemplu în acest sens, fiind unul dintre promotorii contribuţiei şi realizării unui spirit sănătos în firmă, iar datorită lui s-au angrenat şi alţi angajaţi.
“Avem oameni care vor să ia exemplu, să participle şi ei, să îşi perfecţioneze stilul, să devină mai buni, mai rapizi, mai siguri, să îşi stabilească noi abilităţi. Genul acesta de acţiune colectivă care tinde spre mai bine, spre creştere şi spre perfecţionare e ceea ce caracterizează spiritul Marty. Noi la nivel de conducere facem cât putem, dar şefii de departamente sunt cei care trăiesc valorile Marty, idei care reprezintă faptul că atât timp cât trăieşti te perfecţionezi, e nevoie în fiecare zi de o îmbunătăţire cât de mică, dar pe o bucată lungă de timp apar nişte salturi incredibile”, Marcelus Suciu.
Alexandra Crăciun: “Încercăm să promovăm ideea că angajaţii să nu ţină doar pentru ei ceea ce ştiu. Marius, de exemplu, i-a învăţat pe toţi despre cafea”.
“Avem un firmament luminous, cool, sexy, colorat, dar în spate nu e haos, ci e un system foarte clar de valori, o ierarhie foarte clară. Păstrăm o interfaţă prietenoasă, caldă, iar în spate suntem corecţi şi obiectivi. Eficienţa şi randamentul primează întotdeauna”, M. Suciu.
Nu e uşor să faci o cafea bună
Marius Nica, nume de renume şi foarte premiat când vine vorba de realizarea cafelei ne-a spus că sunt nişte detalii foarte importante de luat în seamă atunci când faci o cafea bună şi că e important ca fiecare pas să fie realizat cum trebuie. “Cel puţin la cafea, omul face diferenţa. Barista înseamnă că din nişte boabe de cafea poţi scoate ce mai bun. Contează cine prăjeşte cafeaua, cum o prăjeşte, e important aparatul, cine îl foloseşte, dacă îl foloseşte bine… de multe ori dacă barmanul deschide punga de cafea cu două zile înainte să o folosească, aceasta nu mai e bună. Marty prăjeşte cafea de aproximtiv 10 ani. Sunt foarte puţini care fac acest lucru în România şi o fac bine”, ne-a spus Marius Nica.
“Eu am lucrat în state în restaurant şi cafenea, de la curăţat, la servit, făcut cafea la Coffee Society – San Francisco, după care am ajuns manager. De acolo mi-a rămas un respect, iubire faţă de cafea. Şi a durat o vreme până să găsesc oameni care să împărtăşesc această iubire pentru cafea. Dacă vedem că vin deschiderea şi pasiunea de la ei, au toată susţinerea noastră”, M. Suciu.
Foto: Diana Câmpean