Mihaela Rus: „Aleg să lucrez cu oameni care nu consideră suficienţa un mod de a fi, care sunt creativi, cu simţul umorului şi care dovedesc, în acelaşi timp, bun-simţ”

Am cunoscut-o pe Mihaela acum câţiva ani, dar parcă o ştiu de o viaţă. E prietenul care „la nevoie se cunoaşte”. Spre deosebire de cei mai mulţi oameni, ea are întotdeauna dreptate. Cum face asta şi multe alte lucruri, în rândurile de mai jos.

*

Dragă Mihaela, dacă te „googlesc”, o sa găsesc sute de informaţii despre tine. Fără Google, cine este Mihaela Rus?

Fără Google, Mihaela Rus este fata lui tata, iubita lui Liviu, mama Alexandrei, stăpâna lui Indy, şefă şi, în acelaşi timp, colegă pentru 50 de vitrinaşi deştepţi şi creativi, colegă şi, în acelaşi timp, prietenă pentru 67 de doamne celebre, elegante, speciale, printre care şi tu.

[scrollGallery id=39 thumbsdown=false]

Ştiu că îţi place să vorbeşti despre Alexandra, Vitrina şi AFA. Eu aş începe cu Alexandra. Ai angaja-o dacă ar veni la tine pentru un interviu. Dacă da, de ce?

Mai degrabă m-aş angaja eu la ea, dacă m-ar primi la interviu. E o tânără arhitectă la început de drum, lucrează la biroul de proiectare Dico&Ţigănaş şi mă bucur că face parte dintr-un colectiv atât de serios şi performant. Dacă ar fi să mă angajeze vreodată consultant pe marketing şi management în proiectele ei, aş fi cea mai fericită mamă din lume. I-am văzut stilul şi cred că Alexandra va scrie o pagină frumoasă în arhitectura clujeană şi, poate, nu numai.

Foto: Alexandra Rus(stânga) şi Mihaela Rus (dreapta) – AFA

Te rog să îmi vorbeşti puţin despre cel de al doilea copil al tău, Vitrina. Vreau să ştiu cum e viaţa de zi cu zi în casa Vitrina, în familia Vitrina. Şi cel mai important, cum îţi alegi oamenii cu care lucrezi?

Vitrina tocmai a împlinit 20 de ani, aşa că e un copil matur, confirmat pe plan naţional. Cine intră în sediul agenţiei noastre îşi dă seama de la uşă cum e viaţa la noi. Se zâmbeşte de cu dimineaţă şi toată ziua, oamenii sunt dispuşi să îţi ofere soluţii şi idei fără să li se pară asta o corvoadă, iar relaţiile între colegi, precum şi cele cu colaboratorii şi clienţii, sunt bazate mereu pe respect şi încredere. La Vitrina nu se stă încruntat în faţa calculatorului, ci ne place să glumim, să râdem, să comunicăm. Există un anumit spirit de echipă pe care noi îl numim “spiritul Vitrina”, creativ şi vesel, pe care îl purtăm cu noi pe tot parcursul zilei şi cu care ne mândrim. Ca urmare, atunci când aleg oamenii cu care urmează să lucrez încerc să îi găsesc pe cei care se potrivesc acestui spirit, care nu consideră suficienţa un mod de a fi, care sunt creativi, cu simţul umorului şi care dovedesc, în acelaşi timp, bun-simţ.

Foto: Echipa Vitrina

Şi ultimul „copil”, dar nu cel din urmă, însa foarte drag: AFA Cluj, proiect care mi-e foarte drag şi mie. Cum e acum, după mulţi ani, multe proiecte şi tot mai multe femei?

Sunt foarte bucuroasă că am în jurul meu o echipă de doamne cu suflet mare, care se implică în totalitate în proiectele pe care le dezvoltăm şi care dovedesc că le pasă foarte mult de oraşul acesta şi de oamenii care trăiesc în el. Am reuşit în câţiva ani să clădim o asociaţie puternică, respectată, şi care reuşeşte, ori de câte ori îşi pune în plan, să schimbe în bine lucrurile în Cluj. AFA a devenit un brand, recunoscut şi iubit care are proiecte foarte frumoase, multe dintre ele devenite proiecte ale întregului oraş.

[scrollGallery id=40 thumbsdown=false]

Ştiu că te implici în mentorat pentru mulţi tineri care doresc să muncească în domeniul publicităţii, comunicării. Ce îi sfătuieşti?

Să nu se arunce cu capul înainte fără a fi siguri că într-adevăr asta e opţiunea lor. În ultima vreme se constată o abundenţă de facultăţi, masterate şi alte forme educaţionale care îşi propun instruirea viitorilor comunicatori din piaţă. E un lucru bun asta, însă atentie! Nici diploma şi nici măcar excesul de entuziasm nu ţin loc de discernământ şi vocaţie. Oamenii nu trebuie să îşi aleagă meserii “la modă” dat fiind că, de multe ori, vorbim de alegeri poate pentru o viaţă întreagă. Vitrina a lăsat întotdeauna porţile deschise mentorshipurilor si internshipurilor tocmai pentru a oferi tinerilor posibilitatea să realizeze ce înseamnă, de fapt, meseria asta, să se hotărască dacă asta vor să facă într-adevăr în viaţă sau nu. Din punctul meu de vedere, oricâte facultăţi şi doctorate ai face, întâlnirea cu piaţa e decisivă. Vorba unui coleg: “piaţa bate viaţa”.

Te implici cu drag în viaţa oraşului. Simţi că ai de dat ceva înapoi Clujului?

Mă implic într-adevăr cu drag în viaţa oraşului pe care îl iubesc şi cred că la întrebarea asta îţi pot răspunde mai bine toţi cei care au intrat în legătură cu proiectele Vitrina şi AFA Cluj.

Ceţi place şi ce nu-ţi place acum în acest oraş? 

Din moment ce am decis să rămân aici şi îl consider cel mai bun oraş pentru viaţa mea şi a familiei mele, înseamnă că-l iubesc aşa cum e. Ce nu-mi place? Că nu are ieşire la mare.

Ce face Mihaela Rus în timpul liber?

Citeşte articolele din Revista Bulevard, câteodată mai şi răspunde la interviuri pentru Revista Bulevard şi susţine cu mare drag toate proiectele frumoase iniţiate de oamenii speciali din jurul ei.

[scrollGallery id=41 thumbsdown=false]

*

  • Locurile favorite din Cluj?

Strada Bariţiu, strada Oniţiu şi strada Brâncuşi.

  • Locuri favorite din Europa? 

România şi Slovenia pe primele două locuri.

  • Brandul preferat de haine? De pantofi?

Jolidon pentru lenjerie, Diana Antohi pentru haine, Musette pentru pantofi şi genţi.

  • Parfumul preferat? 

Gyöngyvirág.

  • Culoare preferata?

Verde.

*

Mihaela Rus – CEO Vitrina Advertising din 1992, cea mai prestigioasă agenţie de publicitate full-service din afara Bucureştiului. Agenţia a câştigat premii importante de-a lungul timpului, a fost nominalizată în diverse topuri şi clasamente de profil, cel mai onorant, după cum declară Mihaela Rus, este “Top 50 de companii pentru care merită să lucrezi”.

În 2004, Mihaela Rus a înfiinţat, împreună cu reprezentantele mediului de business, Asociaţia Femeilor de Afaceri Cluj, care este membră cu drepturi depline în Coaliţia Asociaţiilor Femeilor de Afaceri din România.

Este una din cei 10 ambasadori ai antreprenoriatului feminin, selectaţi în cadrul proiectului „Reţeaua Naţională a Ambasadorilor Antreprenoriatului Feminin”.

Sursă foto: Arhiva personală Mihaela Rus, Asociaţia Femeilor de Afaceri Cluj

Sonia Nechifor
Sonia Nechifor

Lumea îmi spune simplu: Sonia. Sunt specialist în comunicare, atât la birou, cât și în timpul liber. Îmi place să fac lucrurile „ca la carte”, să găsesc ideile simple care să transforme gânduri obișnuite în fapte extraordinare.