Copiii au terminat şcoala, studenţii şi-au ȋncheiat sesiunea, absolvenţii şi-au susţinut licenţele şi disertaţiile, iar noi toţi, epuizaţi, am constatat că a venit vara şi că ȋn sfărşit ne facem bagajele. Plecăm ȋn vacanţă! Da, ȋn vacanţă şi nu ȋn concediu, pentru că sună mai relaxat, mai tineresc, mai plin de avânt, mai liber, iar noi toţi tânjim după o libertate cu aripi cât mai largi care zboară sus, sus de tot, cât visele noastre.
Și cum altfel se poate pleca ȋn vacanţă dacă nu ȋnsoţiţi de ceea ce numim cu ȋnţelegere bagaje, ȋn adevăr dulapuri umblătoare care ascund jumătate din casă şi garderobă. Să nu ne speriem ȋnsă, au fost mulţi alţii ȋnaintea noastră care au făcut asta cu stil, ba unii chiar au reuşit să ridice bagajele la rang de artă, să transforme un meşteşug ȋntr-o legendă, iar geamantanul de călătorie ȋntr-un obiect de lux râvnit de o lume ȋntreagă.
Louis Vuitton este un nume, de fapt un simbol al luxului, dar şi o ţintă a necunoscătorilor care cred că un LV este un paşaport pentru rai. Lucrurile sunt complicate, ca de obicei detaliile fac diferenţa, iar pentru cei aleşi cultura se ȋmpleteşte cu tradiţia pentru a spori eleganţa unui stil de viaţă rafinat. Artă, cultură si traditie deci intr-un obiect de lux, vorbim de cele mai faimoase genţi din lume care sunt rezultatul unui savoir faire transmis peste ani. Măiestria celor mai renumiţi artizani, ȋnalta tehnologie, o calitate ireproşabilă şi un marketing de excepţie, totul este ȋnglobat sub aura de modă şi lux a celor mai preţioase obiecte care ȋnsoţesc paşii cuprinşi de patima călătoriilor.
[easyrotator]erc_53_1404315864[/easyrotator]
Acel unic şi incredibil Louis Vuitton ȋi acompaniaza pe cei cuceriţi de pasiunea luxului şi a descoperirii lumii de mai bine de un secol (Louis Vuitton a fondat marca omonimă la Paris, ȋn 1854). Ȋncepând cu exploratorii şi maharajahii, până la manechinele celebre, dintotdeauna oamenii şi-au dorit bagaje speciale care să le deservească scopul şi să le satisfacă pretenţiile. Exploratorii cereau cufere ermetice pregătite ȋmpotriva climelor speciale şi a atacului insectelor, cufere strânse ȋn chingi metalice, prevăzute cu mânere pentru a fi cărate suspendat prin hăţişurile junglei. Sfârşitul secolului XIX şi ȋnceputul secolului XX i-au aflat pe maeştri artizani de la Louis Vuitton creând cufere pat sau cufere birou, din cele cu ȋnchizători ciudate şi sertare secrete, numai bune pentru a purta cu ele ȋntregul arsenal de unelte şi adevăratele depozite de ştiinţă ale exloratorilor porniţi să cucerească misterioasa Africă.
Aşa a făcut Pierre de Brazza pentru călătoria sa ȋn Congo comandându-şi cuferele speciale direct la Paris, la fel ca şi Maharajahul de Jammu şi Kashmir, cel care ȋn comanda sa a pretins că bagajul său să poarte iniţialele J&K şi să poată transporta ȋn deplină siguranţă maşina sa de scris. Ȋn 1926 Maharajahul de Baroda şi-a comandat şi el un cufăr absolut special pentru serviciul său de ceai, un cufăr care să asigure integritatea serviciului din porţelan tocmai la vânătoarea de tigri pe care o plănuia ȋn cele mai mici amănunte. Imaginea cufărului maharajahului indian a apărut ȋn Vogue, ca o expresie a artei desăvârşite a celor de la Louis Vuitton.
[easyrotator]erc_0_1404316128[/easyrotator]
Genţile de voiaj de lux sunt adevărate opere de artă care ȋnsă pun accentul pe utilitatea lor practică. Sunt create de designeri celebri, sunt destinate şi bărbaţilor şi femeilor şi acoperă toată gama pretenţiilor celor cunoscători ȋn domeniu. Sunt uşoare şi rezistente, compartimentate conform necesităţilor, sunt realizate din materiale speciale, cu diferite mărimi şi cu preturi care să reprezinte exact munca ȋnmagazinată, dar şi numele care le semnează. De la Globe Trotter, compania care fabrică ȋn Anglia ȋncă din 1897 genţi de voiaj executate manual, până la celebra Samsonite care are ca slogan deviza călătorilor ȋmpătimiţi – Life’s a journey – toate firmele din lume ce oferă produse de lux pentru voiaj se ȋntrec ȋn a asigura clienţilor calitatea şi funcţionalitatea unei călătorii cu stil. Filosofia brand-urilor de renume e una singură: niciodată să nu compromiţi integritatea meseriei, să nu uiţi ştiinţa ȋnaintaşilor şi să aplici mereu inovaţia, totul pentru a veni ȋn ȋntâmpinarea celor mai pretenţioase dorinţe ale clienţilor casei.
De la Hartmann şi 130 de ani de călătorii de neuitat la International Traveller de la Landor&Hawa USA Ltd. – călătorii sub semnul tehnologiei americane, de la imprimeuri exterioare din cele speciale (Moo Shiny Cow Print de la International Traveller) la imprimeuri interioare la fel de speciale (ediţia limitată Signat Attache Case rezultatul unei colaborări dintre designerul britanic Matthew Williamson şi Samsonite Black Label), genţile de voiaj sunt vândute ȋn seturi, pe bucăţi, din colecţii ori din ediţii limitate sau chiar comenzi speciale, ȋn funcţie de client şi de dorinţa acestuia. Cu monograme celebre, cu sisteme de ȋnchidere care să asigure siguranţa maximă, minuscule sau uriaşe, pentru cala avionului sau pentru braţul elegant al vedetelor, genţile fac istorie la fel ca orice alt obiect de fashion. Totul e să ştii să fii un nomad de lux cu stil şi clasă, călătorind către cele mai fantastice destinaţii ale lumii!
[easyrotator]erc_98_1404316244[/easyrotator]
Surse foto: dailymail.co.uk, onthetrendyroad.com, maxcolson.wordpress.com, fashionslop.com, thepoorhomme.com