Am spus de foarte multe ori că noi românii suntem niște tradiționaliști. Dacă în familia noastră lucrurile s-au întâmplat într-o anumită ordine, atunci aproape niciodată nu vom schimba ceva. Așa se întâmplă și cu administrarea banilor. Unul dintre soți își asumă această responsabilitate, iar statisticile spun că și în România femeile sunt managerul financiar al casei.
Fără nici o intenție de a duce discuția spre discriminare și diferențe de gen, vreau să evidențiez o situație care există în marea majoritate a familiilor din România. Ne lăudăm noi, bărbații, că suntem stâlpul familiei, că bărbatu-i capul iar femeia gâtul, etc. Suntem mândri că aducem cei mai mulți bani în casa și din punctul nostru de vedere, noi suntem proprietarii business-ului numit “familie”. Nu știu dacă mai este necesar să precizez, dar îmi place afirmația conform căreia „cea mai mică firmă din lume„ este familia. Uneori trecem însă cu vederea un aspect foarte important: BANII. Cine ține evidența banilor, face cumpărăturile pentru casă, planifică și calculează bugete? Cine știe ce trebuie plătit, cât și până când? Ei bine, în familiile din România, femeile fac asta. Și da, avem încredere în ele! Ne lăudăm a fi capul familiei, însă știm că uneori femeile se descurcă mai bine cu banii. Sunt mai responsabile, economisesc mult mai ușor (cu unele mici excepții) și se gândesc de două ori înainte de a face o investiție majoră.
Se spune în gluma sau poate în serios, că toți bărbații sunt sub papuc, dar numai unii o și recunosc. Zic să nu ne mai mințim și să admitem că gestionarea banilor de către o femeie este cea mai întâlnită situație. Facem glume pe seama femeilor și ale pornirilor lor la cumpărături, nu le înțelegem obsesiile legate de un anumit produs sau tabieturile care mai de care mai sofisticate, dar nu știm să le acordăm merite. Știu…veți spune că nu tot timpul lucrurile stau în acest fel, dar vă reamintesc doar că excepțiile confirmă regula. Și din experiența mea personală de trainer și coach financiar, tot femeile sunt cele care vor să învețe mai multe despre bani. Peste 63% dintre participanții la evenimentele Burcash sunt femei, și de foarte multe ori, acestea vin la seminariile mele și apoi își trimit și soții …poate, poate mai învață ceva. Așa că haideți să recunoaștem că liniștea familiei și sănătatea noastră financiară au o urmă de parfum de femeie.
Spor la bani!
Recomandarea lunii este cartea „Marketingul Adresat femeilor” de Marti Barletta pe care te invit să o citești în liniște dacă ai clienți femei sau dacă decizia de cumpărare a produselor tale este influențată de femei.
Sursă foto: ampkothailand.com, hathiwala.wordpress.com