Simina Cheteleș: „Fiecare clientă este o vedetă când e în scaunul meu”

“Fiecare clientă este o vedetă când e în scaunul meu”, spune Simina Cheteleș, amintindu-și de primele experiențe din domeniu. Orice vis crescut cu pasiune, determinare și multă muncă prinde contur în cele din urmă. Pentru Simina Cheteleș visul de-a reuni într-un singur loc tot ce ține de beauty&fashion, alături de o academie de formare profesională, a durat câțiva ani buni, dar efortul a meritat spune acum, la câteva luni după lansare.

4 salonul de hair-style vestige (3)

Ce înseamnă pentru dvs. Vestige, raportat la efortul depus până să-l lansați?

Este un proiect visat și dorit din tot sufletul. Ideea, dezvoltarea și finisarea conceptului sunt etape ce mi-au luat câțiva ani buni, am muncit, m-am dedicat acestui proiect și este o mare bucurie să îl văd realizat. Vestige Atelier des Beaux Arts reunește o școală de noi talente și de formare continuă pentru profesioniștii din domeniu (Vestige Académie), alături de un fashion concept store prin creațiile unor designeri recunoscuți de îmbrăcăminte și accesorii (Vestige Prêt-à-Porter). Aici se pot regăsi persoanelor care iubesc lumea frumuseții și a modei, urmăresc tendințele și sunt interesate de cunoștințe în estetică.

4 salonul de hair-style vestige (4) 4 salonul de hair-style vestige (5)

Cum a venit ideea? Sunt exemple din afară pe care le-ați testat și v-ați dorit să le dezvoltați și la noi?

Ideea a venit firesc, ca urmare a proiectelor pe care le-am realizat cu fashion designeri, prin colaborarea cu prietenul meu drag, designerul Lucian Broscățean, precum și cu prestigiosul eveniment Gala UAD Fashion Design, organizat și promovat anual de cadrele didactice ale specializării, Modă–Design Vestimentar. Astfel de colaborări m-au determinat să demarez un proiect care să reunească designeri vestimentari profesioniști într-un showroom integrat în conceptul de Atelier des Beaux Arts. E un spațiu al creativității, care oferă designerilor șansa de a interacționa cu clientela salonului, de a oferi consultanță și implicit de a-și promova produsele vestimentare.

5 atelier pret -a porter vestige (3) 5 atelier pret -a porter vestige (4)

5 atelier pret -a porter vestige (5)

Care sunt numele din spatele conceptului și cum s-a format echipa?

Dezvoltarea conceptului a pornit în parteneriat cu Raul Tișa. Ne-am unit forțele pentru a ne împlini acest vis: o academie de formare. Ne bazăm pe o experiență de 15 ani în domeniu, timp în care am reușit să ne afirmăm la competiții naționale și am acumulat experiență la seminarii internationale, am reprezentat România la Campionatul Mondial de Coafură, în câțiva ani. O dată cu recunoașterea internațională au venit noi provocări, am devenit în scurt timp formatori naționali și lectori de hairstyling. Ce ne-a unit? Pasiunea pentru meseria noastră și bucuria de a forma noi talente. Echipa de hair-styliști e constituită în mare parte din foști cursanți cu rezultate excepționale și va fi completată cu cei mai buni elevi din următoarele serii. Suntem conștienți că cel mai important lucru în orice business este valoarea echipei, să fie unită și pasionată. E o meserie pe care o poți face numai cu dragoste.

3 echipa vestige (4) 3 echipa vestige (5) 3 echipa vestige (6)

Ce ne puteți spune despre cursuri și ce presupun?

Cursurile de calificare se adresează debutanților și au o durată între 3 și 6 luni: manichiură, pedichiură, hairstyling, cosmetic și make-up, având susținerea unor branduri precum: Joico, Guinot, Koryolan. Toate cursurile sunt acreditate, iar diplomele sunt recunoscute UE. Academia Vestige oferă și ateliere pentru public, Moda și stil sau Automake-up. Atelierele sunt susținute de designerii cu care colaborăm și de invitați speciali din lumea modei, profesioniști recunoscuuți din domeniu. Singurul criteriu pentru înscriere este pasiunea. În cadrul cursului de make-up, ca element de noutate, avem un modul deosebit, respectiv make-up transformațional pentru teatru/scenă/film, prin tehnica aplicării mulajelor și efecte speciale de transformare a fizionomiei. Seminariile de specializare cuprind tehnici speciale și o programă fixă din care cursanții își pot alege temele pe care vor să le aprofundeze.

Cum s-au obținut rezultatele prin experimentul Henrietta?

Henrietta a fost foarte deschisă, a fost o plăcere să lucrăm cu ea. De profesie contabil, și-a dorit o linie clasică, ușor de adaptat și aranjat în scurt timp. Părul ei are o structură dificil de aranjat pe părul lung, firul este subțire, ușor ondulat și greu de controlat. Astfel, am ales o tunsoare medie, simetrică, dar în tendințe. Mi-au atras atenția trăsăturile feței și am decis să le scoatem în evidență cu o culoare puternică. Cu atât mai mult cu cât, ea optează des pentru culori foarte discrete la make-up; culoarea părului echilibrează, accentuând trăsăturile. Stilul ei merge tot spre clasic, hainele propuse de designeri se înscriu în linii curate, foarte stilate. Henrietta a primit consiliere și pe partea de fashion și și-a găsit acum identitatea vizuală în concordanță cu personalitatea ei. Firește, cea mai importantă experiență a schimbării totale de look a fost consilierea stylingului pentru păr. Henrietta a beneficiat și de un curs de automake-up, exersând tehnici de machiaj adaptate trăsăturilor sale.

6 schimbare look henrieta (6) 6 schimbare look henrieta (7)

Cât de mare e diferența de mentalitate, raportat la alte țări europene, referitor la trenduri?

Recunosc că e o plăcere să lucrez aici: româncele sunt foarte deschise la noile tendințe, la schimbări, adaptarea la trenduri și la elementele de noutate se face spontan. Apreciez foarte mult niveul profesional al stiliștilor români – e un domeniu cu profesioniști foarte pasionați de meseria lor, dedicați formării continue, iar acest lucru ne plasează pe toțiîntr-o competiție continuă, loială și foarte sănătoasă.

Când v-ați dat seama prima dată că vă doriți o carieră în acest domeniu și cum v-a influențat alegerea?

1 simina cheteles (3)Sunt pasionată de mică de estetică și prima obsesie pentru păr a fost lupta cu părul meu, pe care trebuia să-l aranjez în fiecare dimineață. Apoi au urmat experimente pe părul prietenelor din liceu. La 18 ani am conștientizat că asta este ceea ce mă împlinește și e drumul meu în viață. Am obținut o emisiune săptămânală în direct la un radio din orașul natal (Dej), apoi am urmat cursurile uneia din cele mai renumite academii din România, în București. De-a lungul anilor de formare și competiții, am visat mereu să am o școală de estetică. Cu multă muncă și dăruire s-a conturat și conceptul atelierului și am avut răbdare să acumulez experiența necesară. Prietenia de mai bine de 10 ani cu Raul, faptul că am evoluat profesional în aceeași directie, ne-a ajutat să realizăm că putem face asta împreună, mai ușor.

Referitor la motto-ul “prin părul vedetelor” ne puteți spune câteva experiențe cu personalități care au trecut prin mâinile dvs?

În urma colaborărilor cu reviste de fashion (All Hollow, Elle, Estetica, proiectele cu Alina Botea și Lucian Broscățean), a parteneriatelor și lucrărilor de anvergură, cred că am putut să transmit astfel mai mult din viziunea mea și mai intens, decât munca…prin părul vedetelor. Am avut și bucuria de a coafa vedete precum Loredana Groza, dar, credeți-mă că nu pot să fac această diferențiere după criteriul notorietății. Fiecare clientă este o vedetă când e în scaunul meu și le tratez cu același profesionalism.

Câteva sfaturi pentru cei pasionați de tendințe pe zona de beauty și hairstyle?

Cred cu tărie că cea mai importantă este identitatea vizuală, în funcție de personalitate, experiență, preferințe, afinități. Înainte de tendințe și modă este important să știm cine suntem și cum vrem să ne prezentăm lumii. Recomand tuturor să încerce să-și identifice stilul și să-l pună în valoare, adaptând apoi tendințele la imaginea proprie. Fiecare femeie se naște sub semnul frumuseții. Iar, frumusețea…se descoperă, se învață, se cizelează, se asumă, se transformă, se transmite și se trăiește în fiecare clipă! Așa ar suna motto-ul nostru.

8 styling alina botea spring-summer 2014

Autor Alina Mihuț