Palmaresul de evenimente remarcabile ne-a atras atenția asupra Libero Events și implicit asupra lui Bogdan Ciocian, cel care a simțit nevoia consumatorului pentru pentru conferințe și târguri realizate cu mult profesionalism și dăruire. „The Woman”, „Touristica” și „Deco Show” sunt doar câteva din evenimentele de succes pe care Libero Events le-a implementat pe piața din Cluj-Napoca. Câtă muncă se ascunde în spatele unei povești de succes, aflați în interviul de mai jos.
Libero Events s-a remarcat în ultimii ani pe piața evenimentelor frumoase din oras, asta ne-a atras și nouă atenția. Cum ai pornit în această aventură?
Pentru un om venit din zona de banking, domeniul evenimentelor este unul cel puțin fascinant prin prisma diversității task-urilor zilnice. Însă nu a fost o decizie proprie, ci cred că Dumnezeu a vrut să fie așa. Toate procedurile sistemului bancar duc relativ repede la o plafonare profesională ce inevitabil, pentru mine, a dus la schimbarea domeniului de activitate. În bănci ai un singur scop și beneficiu: banii. În 2008 a început criza și pentru o perioadă de câteva luni am stat în expectativă să văd ce se va întâmpla. Apoi la început de 2009 am decis că e momentul să facem altceva. Bankingul nu era o soluție pe termen mediu și lung. Iar eu nu eram genul de om care să se mulțumească cu un salariu „călduț”, așa că am plecat pe acest nou drum. Nu va fi ultimul.
Câteva cuvinte despre evenimentele pe care le aveți acum în portofoliu?
Evenimentele, la fel ca un produs palpabil, apar din nevoia consumatorului. Noi am început cu târguri și expoziții, genul de evenimente vechi de când lumea, transformat în anii capitalismului dintr-un eveniment de tip bazar în unul de tip sales&networking. Iar la Cluj-Napoca nu se făceau prea multe evenimente la nivelul pe care îl ținteam noi. Cu multă sinceritate trebuie să spun ca nici acum nu sunt la nivelul pe care ni l-am fi dorit și pe care în naivitatea noastra îl visam. De ce? Pentru simplu fapt că lipsește un centru expozițional serios, segmentele de piață imature nu îți permit un număr importanat de expozanți sau vizitatori, reticiența clujenilor pentru evenimente și alte cateva motive duc la lipsa unor târguri cu sute de expozanți, mii de participanți, presă de specialitate. Cu toate acestea încercăm să diversificăm portofoliul nostru de evenimente cu noi proiecte. Dacă la început, în primii ani, organizam târgul de turism (Touristica) și târgul de mobilă (DecoShow), acum am ajuns să avem evenimente pe industrii precum resursele umane (HR Summit Cluj și Iași), arhitectură (ARThitecture), comerț electronic (TeCOMM), business feminin (The Woman), marketing (Markday) și un nou târg cu produse și servicii pentru copii (BebeShow Iași).
Sunt convinsă că toate proiectele îți sunt la fel de dragi, dar dacă ar fi să alegi unul, care ar fi acela?
Întotdeauna e următorul în care sunt implicat. Dar a-ți fi drag de un lucru are și efecte secundare. În industria evenimentelor acestea sunt nopțile nedormite, riscul permanent și altele de ordin intern.
Cum e echipa care lucrează pentru evenimentele Libero? Ce fel de profil ați căutat pentru a se potrivi echipei?
Lucrez numai cu doamne/domnișoare. Din fericire și din pacate. Din fericire pentru că femeile au foarte multe calități și din păcate pentru că au multe defecte. Bărbații au mai puține din fiecare. Însă colegele cu care lucrez știu să facă munca la un proiect ușoară. Iar asta înseamnă stres mai puțin. În ce mă privește am ajuns la concluzia că un bun event manager trebuie să aibă atitudine de salesman și sânge de PR. Dacă la acestea adăugăm și o doză de încredere, rețeta e completă. Pentru mine, în acest moment, e esențial să pot să am încredere să încredințez un proiect unui coleg și că tot ce ține de acel proiect va fi făcut în modul cel mai profesionist. Apoi, ca în orice job, diferența între un angajat foarte bun și unul exceptional, este aceea că cel bun va face lururile foarte bine în timp ce unul excepțional va fi din când în când magician cu idei sclipitoare ce duc un proiect la un alt nivel.
Cum a primit Clujul aceste evenimente?
Când ai credință și ești optimist, întâlnești (cu precădere) colaboratorii potriviți. Poți să fii oricât de bun, dacă nu ești perseverent și îți lipsește norocul, nu vei ajunge foarte departe. Apoi, mai e un aspect relevant pentru noi. La început, credeam că totul se face prin relațiile pe care le dezvolți, dar apoi ne-am dat seama că acest fapt e parțial adevărat și am început să ne orientăm mai mult spre produs. Un produs bun va atrage întotdeauna clienții potriviți. Poate nu vor fi mulți, dar vor fi clienți buni. Teoria și practica e valabilă și pentru evenimente.