Pe Amalia Sterescu am cunoscut-o la conferința „The Woman”, atunci când ne-a vorbit despre leadership la feminin. Amalia Sterescu este Sr. Business Consultant specializat pe industria de call center și outsourcing. A acumulat o experiență de leadership de 16 ani în multinaționale din România, în Telecom și IT&C, formând de la zero echipe de relații cu clienții sau suport vânzări, crescând pepiniere de viitori leaderi, implementând procese de creștere a calității sau satisfacției clienților , elaborând strategii de creștere a vânzărilor la nivel global pentru business-ul alocat echipei sale în val de $2B.
A fi speaker Business Days e o provocare, o onoare și mai ales o responsabilitate. O provocare pentru că de la o ediție la alta ștacheta urcă și mai sus, speakerii sunt din ce în ce mai bine pregătiți și mai creativi. Auditoriul e din ce în ce mai sofisticat și mai interactiv, dornic să extragă orice frântură de experiența din orice interacțiune cu un speaker Business Days și nu numai. O onoare pentru că am alături profesioniști veritabili în multiple domenii, oameni care au avut succes, oameni care au învățat din eșecuri dar s-au ridicat suficient de înțelepți şi generoși cât să povestească şi altora despre asta .
O responsabilitate deoarece într-o țară în care educația devine o fractură deschisă – Business Days educă, informează, conectează – devine mai mult decât un eveniment, devine o mișcare, un motor prin care idei, concepte noi, povești de succes se propagă la o scară din ce în ce mai mare – prin viu grai.
Ce înseamnă a fi speaker Business Days?
Am acceptat această provocare în 2012, de atunci am participat la București, Oradea, din nou București și apoi Cluj Napoca – Business Days. Temele indicate de organizator sunt în general teme generoase dar foarte actuale, ca de exemplu: Performanță și Excelență, Management vs. Leadership, Flexibilitate și Adaptabilitate etc. De îndată ce ai primit tema de la inițiatorul și managerul proiectului, Laszlo Pacso – mintea începe să lucreze pentru a colecta toate piesele acelui puzzle ce se va așterne pe hârtie într-un speech pe care ți-l dorești cât mai aproape de nevoile și dorințele auditoriului. Idei, povești de succes, tendințe, statistici, metafore, istorisiri, imagini, sunete, concepte noi – toate dansează în mintea ta incercând să răspundă la întrebarea: De ce vin oamenii la Business Days și ce vor ei sa audă de la mine?
Asezonarea speech-ului și condimentarea sa cu elemente vizuale, audio, puțin dramatism, ceva gimnastică de grup și mișcare scenică intră în arsenalul fiecărui speaker Business Days pentru că noi suntem acolo cu o dublă misiune: aceea de a educa și de a împărtăși idei, concepte, soluții.
Dacă Business Days, ca eveniment, s-ar ține într-o aulă, atunci noi toți și cei din sală și cei de pe scenă suntem studenți deoarece cu toții învățăm unii de la alții într-un exercițiu de generozitate și conectare.
Cluj Business Days a însumat peste 900 de participanți. Clujenii au format același auditoriu interactiv și asertiv cu care m-am obișnuit la alte evenimente locale. Am ales să vorbesc despre lumea lui 2020 și implicațiile evoluției tehnologice, a social media și a evoluției digitale în viața noastră. Cât de flexibili suntem la o lume într-o continuă schimbare? Cum veți explica părinților voștri ce înseamnă de fapt noul titlu al job-ului vostru? Ex: Content Manager, Outsourcing Consultant, Manager Voce Fixă? Momentul până la care va trebui să ințelegem chiar noi job-urile pe care le fac copiii noștri cu titulaturile lor incriptate – nu pare a fi foarte departe.
Citiţi mai multe aici.
Foto: Laura Bâlc