Ne-au atras atenția pe umerașele de la Boudoir Designers Boutique, unde ieșeau în evidență prin printuri deosebite și croieli îndrăznețe. La Electric Castle era o sferă din lemn special amenajată unde se vindeau hăinuțe altfel – decupaje, printuri digitale, culori tari. Mai apoi a urmat sesiunea foto cu Florina Aștilean care pur și simplu te făcea curios să afli mai multe despre ținutele Whoabi Sabi și ce-i cu acest nou nume pe piața clujeană.
Am descoperit că în spatele acestuia e un personaj eclectic, a cărui păr fuchsia n-ai cum să nu-l fi zărit prin mulțime.
Cine este în spatele Whoabi Sabi? Spune-ne câte ceva despre tine şi cum ai ales calea de designer antreprenor.
Bazele label-ului le-am pus eu, Roxana Cioflică, cu ajutorul şi susţinerea unor oameni deosebiţi şi în special a soţului meu, Bogdan. Ca background personal, întotdeauna am fost pasionată de fashion-ul de nișă, arta abstractă și stilul eclectic. Consider că și regulile se pot modela, cred în compromisuri pozitive, în versatilitatea pieselor vestimentare, accept stiluri nonconformiste. Întotdeauna am știut că o să fac haine.
Ideea este că mi se potrivește stilul de muncă ‘backstage’. Întreg procesul de creație devine mai complex, dar și mai complicat. Nu leg hainele de o persoană, de povestea ei sau de un chip. Conturez de la 0 o entitate, un label cu specific propriu. Whoabi Sabi îmi este extrem de drag și în curând o să aibă un label Frățior. O să revin cu mai multe detalii la momentul potrivit.
În prezent urmez un curs de Fashion Design de 3 ani. Am încheiat primul an cu o colecție inspirată din curentul deconstructivist din arhitectură, iar anul viitor doresc să fac un curs de specializare la Paris.
Ce înseamnă Whoabi Sabi?
Conceptul în sine, de la care s-a pornit, se numeşte Wabi Sabi şi provine din cultura japoneză (cu rădăcini în Buddhism), încorporând o viziune complexa asupra esteticii, care se referă la ‘Frumos’ ca fiind imperfect, incomplet şi efemer.
De unde aceasta atracţie pentru cultura asiatică?
Asiaticii mi se par foarte interesanţi. În viziunea mea există o doza de mister care învăluie Asia, reguli nescrise, tradiţii vechi care sunt în antiteză cu specificul urban de metropolă, diferitele forme de protest ale tinerilor faţă de unele cutume rigide.
Pe lângă toate acestea, soţul meu este mare fan de anime şi manga, aşa că la noi în casă se vorbeşte mai tot timpul japoneza… la televizor, evident.
Cui se adresează colecţiile Whoabi Sabi?
Whoabi Sabi este un label urban, fresh şi spontan. Profilul persoanei care poartă WS se contureaza în felul următor: iubitor/creator de artă, open-minded, îndrăzneşte să-şi asume şi ştie să poarte o varietate de palete cromatice, iubeşte să călătorească şi este deschis la nou, este optimist, fără prejudecăţi. Fiecare piesă Whoabi Sabi are o scurtă poveste în spate, o anumită încărcătură… cromatică, stilistică; sunt piese ‘love it or hate it’.
Am primit feedback pozitiv și de la publicul din țară, dar în special din străinătate, unde label-urile indie se bucură de apreciere și sunt la mare căutare, mai ales în rândul persoanelor care activează în domeniul artei. Seriile mici, edițiile liminate și în general piesele realizate în ateliere mici de creație, sunt apreciate și prețuite, spre deosebire de România, unde în continuare, marele public cumpără constant din cadrul lanțurilor consacrate de îmbrăcăminte.
Unde putem să găsim piese Whoabi Sabi?
Primele piese s-au vândut în Boudoir Designers Boutique (Cluj), iar când a venit vară ne-am mutat la mare, în cadrul unui boutique frumos din Mamaia, în cadrul resortului Phoenicia. Se lucrează la dezvoltarea magazinului online și implementarea unei platforme e-commerce pentru a facilita achizițiile atât din țară, cât și internaționale.
Vara aceasta am participat cu un pop-up store la Electric Castle Festival și am avut marea bucurie să primim feedback pozitiv din partea participanților. A fost o experiență foarte frumoasă, un eveniment foarte bine organizat, am întâlnit oameni interesanți. O surpriză foarte plăcută a fost și vizita solistelor de la Thievery Corporation, Natalia Clavier și Loulou Ghelichkhani, care au fost deosebit de prietenoase. Le-au plăcut piesele WS și au achiziționat diverse modele, unul dintre acestea fiind chiar preferatul lui Lou Lou, care mi-a mărturisit că o să-l poarte la Burning Man Fest.

Cum te pregăteşti pentru a intra pe piaţa asiatică?
Este o piață fascinantă, foarte dinamică și receptivă la stiluri noi, nonconformiste. Momentan păstrez legătura cu diferite comunități artistice din Japonia, Taiwan sau Hong Kong, inclusiv cu niște bloggeri asiatici pe care-i urmăresc cu maxim interes și care sunt o sursă constantă de inspirație.
Intenționez să colaborez cu un agent din Hong Kong și aștept cu nerăbdare o călătorie în Asia, planificată pentru acest final de toamnă, unde o să am întâlniri cu agenți, bloggeri și boutique-uri de nișă. Este o călătorie pe care o anticipez de mult timp, sper să mă inspire și să se concretizeze cu multe conexiuni, contracte, dar și prietenii.
Cum a fost la sedinţa foto?
Pentru Primul lookbook Whoabi Sabi s-a făcut shootingul în luna mai și s-au prezentat piese din colecția pilot.
S-a lucrat cu un fotograf foarte talentat, cu viziune, o persoană serioasă și foarte sigură pe ea, Florina Aștilean, asistată se sora ei, Ami. Tot Florina a realizat și editatea pozelor. Tematica solicitată de WS a fost foto manipulare, neo kitch, într-o manieră mai abordabilă pentru public.
Alexandra M, un model clujean de o frumusețe sobră și impozantă, aflată la primele ședințe foto, o fată foarte tânără, extrem de serioasă, dar cu o atitudine edgy și foarte sofisticată.
Locație: Yolka bar, Piaţa Unirii 21, Cluj- un loc deosebit în Cluj care m-a inspirat de la prima vizită. Un spațiu lejer, permisiv, plin de viață, cu un design nonconformist, o locație fantastică și o atmosferă hip&chill.
[easyrotator]erc_16_1409915553[/easyrotator]
Îi urăm multă baftă Roxanei şi de abia aşteptăm noile piese Whoabi Sabi.