IAA YP Cluj – Client Centric Conference. Din culisele unui eveniment de succes

“Clienţii noştri nu sunt companii, sunt oameni” – este convingerea prin care Lorand Balint, Managing Director Leo Burnett (companie aleasă 10 ani la rând Agenţia Anului în România), a cucerit audienţa cu un discurs animat de exemple din experienţa personală, care fac legătura cu viaţa profesională. “Am spălat rufe cu femei din toată lumea”, a spus Lorand Balint, referindu-se la experienţa cu Procter & Gamble, spre amuzamentul publicului. Astfel, a subliniat faptul că “marketingul nu e jobul de după birou, ci se face pe teren, între consumatori”. De asemenea, Lorand Balint a conturat 4 profile ale angajaţilor: CEO sau preşedinte, hired gun, corporate ladder climber şi corporate coaster, susţinând ideea că fiecare trebuie abordaţi diferit în pitch-uri.

Lorand Balint-Orlando Szasz
Lorand Balint-Orlando Szasz

“Doar 4% dintre clienţi se plâng direct către companie că au avut o problemă”, susţine Bogdan Oros, founder TxtFeedback, un startup câştigător de seed funding în cadrul LaunchHub. Bogdan Oros a prezentat soluţia dezvoltată în cadrul companiei AB Mobile Apps şi utilizată pe piaţa internaţională, prin care companiile pot să adune feedback, întrebări şi sugestii de la clienţi, prin intermediul smartphone-urilor şi să le răspundă acestora în timp real.

Monica Bîrlea, Senior Consultant Microsoft, iQuest a dezvăluit secretele „Microsoft Dynamics CRM – a solution for marketing and sales” şi a explicat participanţilor cum ne ajută un CRM în vânzări, în organizare şi planificare, managementul leadurilor, al oportunităţilor, al conturilor şi al documentelor, precum şi în rapoarte.

Monica Birlea - iQuest
Monica Birlea – iQuest

“În fiecare zi, cu toţii, suntem deopotrivă, clienţi şi furnizori” – aceasta ar fi deviza pe care Orlando Szasz, Business Angel, (fondatorul Renania, împreună cu fratele său Roland) a mizat la Client Centric Conference. Emoţia pozitivă ar fi un alt indiciu pe care Orlando Szasz l-a oferit audienţei spre a fi testat în relaţia cu clientul, printr-un exerciţiu mental: “Gândiţi-vă ce poate bucura clientul?!” El a făcut apoi trecerea spre “harta punctelor de interacţiune cu clienţii”, unde a subliniat importanţa identificării punctelor de îmbunătăţit.

Orlando Szasz - quotes Orlando Szasz (Arena Leilor)

În final, “Client Centric Conference şi-a atins obiectivele, fiind bifat pe lista proiectelor de succes ale IAA YP Cluj. Participanţii au avut feedback-uri pozitive şi asta ne bucură cel mai mult. Au fost prezentări informative, interactive şi cu o doză de umor, astfel încât a ieşit o combinaţie interesantă”, declară Angela Lepădatu, Project Leader Client Centric Conference.

Evenimentul a avut loc, marţi, 19 noiembrie, de la ora 17.00, la International Ballroom şi a reunit peste 200 de participanţi, specialişti în marketing, manageri de vânzări, antreprenori. Pe lângă speach-urile interactive, participanţii au avut parte de o tombolă cu premii, în urma concursului „Replici haioase de agăţat clienţii”, iar cei 4 invitaţi speciali au fost surprinşi cu o caricatură, realizată live la eveniment.

Conceptul de “Client Centric” reprezintă o metodă de a derula afaceri orientate în primul rând către client, prin plasarea acestuia în centrul serviciului brand-ului. Companiile care abordează o strategie client centric oferă valoare adaugată clienţilor prin îmbunătăţirea experienţei acestora  cu produsele/serviciile lor.

Alina Mihuţ