“Clienţii noştri nu sunt companii, sunt oameni” – este convingerea prin care Lorand Balint, Managing Director Leo Burnett (companie aleasă 10 ani la rând Agenţia Anului în România), a cucerit audienţa cu un discurs animat de exemple din experienţa personală, care fac legătura cu viaţa profesională. “Am spălat rufe cu femei din toată lumea”, a spus Lorand Balint, referindu-se la experienţa cu Procter & Gamble, spre amuzamentul publicului. Astfel, a subliniat faptul că “marketingul nu e jobul de după birou, ci se face pe teren, între consumatori”. De asemenea, Lorand Balint a conturat 4 profile ale angajaţilor: CEO sau preşedinte, hired gun, corporate ladder climber şi corporate coaster, susţinând ideea că fiecare trebuie abordaţi diferit în pitch-uri.

“Doar 4% dintre clienţi se plâng direct către companie că au avut o problemă”, susţine Bogdan Oros, founder TxtFeedback, un startup câştigător de seed funding în cadrul LaunchHub. Bogdan Oros a prezentat soluţia dezvoltată în cadrul companiei AB Mobile Apps şi utilizată pe piaţa internaţională, prin care companiile pot să adune feedback, întrebări şi sugestii de la clienţi, prin intermediul smartphone-urilor şi să le răspundă acestora în timp real.
Monica Bîrlea, Senior Consultant Microsoft, iQuest a dezvăluit secretele „Microsoft Dynamics CRM – a solution for marketing and sales” şi a explicat participanţilor cum ne ajută un CRM în vânzări, în organizare şi planificare, managementul leadurilor, al oportunităţilor, al conturilor şi al documentelor, precum şi în rapoarte.

“În fiecare zi, cu toţii, suntem deopotrivă, clienţi şi furnizori” – aceasta ar fi deviza pe care Orlando Szasz, Business Angel, (fondatorul Renania, împreună cu fratele său Roland) a mizat la Client Centric Conference. Emoţia pozitivă ar fi un alt indiciu pe care Orlando Szasz l-a oferit audienţei spre a fi testat în relaţia cu clientul, printr-un exerciţiu mental: “Gândiţi-vă ce poate bucura clientul?!” El a făcut apoi trecerea spre “harta punctelor de interacţiune cu clienţii”, unde a subliniat importanţa identificării punctelor de îmbunătăţit.
În final, “Client Centric Conference şi-a atins obiectivele, fiind bifat pe lista proiectelor de succes ale IAA YP Cluj. Participanţii au avut feedback-uri pozitive şi asta ne bucură cel mai mult. Au fost prezentări informative, interactive şi cu o doză de umor, astfel încât a ieşit o combinaţie interesantă”, declară Angela Lepădatu, Project Leader Client Centric Conference.
Evenimentul a avut loc, marţi, 19 noiembrie, de la ora 17.00, la International Ballroom şi a reunit peste 200 de participanţi, specialişti în marketing, manageri de vânzări, antreprenori. Pe lângă speach-urile interactive, participanţii au avut parte de o tombolă cu premii, în urma concursului „Replici haioase de agăţat clienţii”, iar cei 4 invitaţi speciali au fost surprinşi cu o caricatură, realizată live la eveniment.
Conceptul de “Client Centric” reprezintă o metodă de a derula afaceri orientate în primul rând către client, prin plasarea acestuia în centrul serviciului brand-ului. Companiile care abordează o strategie client centric oferă valoare adaugată clienţilor prin îmbunătăţirea experienţei acestora cu produsele/serviciile lor.
Alina Mihuţ