Două ore de marketing, aşa cum se întâmplă în practică. Asta le-a propus IAA Young Professionals Cluj studenţilor pasionaţi de acest domeniu, care au tras perdeaua şi au aflat, dincolo de teorie, ce presupune acest domeniu, cu provocările zilnice.
Evenimentul “Marketing dupa perdea” s-a derulat pe parcursul lunii octombrie în patru facultăţi: Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării, Facultatea de Studii Europene, Facultatea de Business şi Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor. Organizatorii s-au ocupat şi de moderarea acestei întâlniri între studenţi şi invitaţi prin Oana Vlad – manager de proiect şi Călin Biriş, preşedinte IAA Young Professionals Cluj. Întâlnirile s-au desfăşurat sub forma unor sesiuni de “questions and answers”, iar panelul de speakeri a fost format din membrii IAA YP Cluj, tineri profesionişti care lucrează în mediul marcom clujean: Alexandra Crăciun, Alex Ursa, Dan Mureşan, Victor Gavronschi, Larisa Ioana Cocis, Ioana Danciu, Teodora Ausan, Rodica Manolache, Bogdan Maghiar Babalau, Laura Gatea etc. La evenimente studenţii au avut ocazia să afle despre proiectele reuşite şi mai puţin reuşite, despre diferenţa dintre teorie şi practică, despre angajări şi angajatori, despre trenduri în marketing.
Speakerii au oferit detalii de “după perdea” despre munca de marketing din agenţii sau din interiorul unei companii. Invitaţi de onoarea la evenimente au fost: Conf. Univ. Dr. Delia Bălăban (FSPAC), Conf. Univ. Dr. Smaranda Cosma (Business), Conf. Univ. Dr. Nicoleta Paina (Studii Europene), Conf. Univ. Dr. Marcel Pop (FSEGA).
Iată cateva dintre propunerile (dezbătute la întâlniri cu exemple practice):
-“Creativitatea trebuie să te găsească lucrând”. Nu e de ajuns să fii doar creativ vizual şi să ai concepte deosebite, trebuie ca acestea să aibă şi rezultate”.
– Investeşte în tine. Acum e momentul să participi la conferinţe, training-uri şi evenimente. E important ce faci cu timpul în care nu mergi la facultate. Implică-te în ONG-uri. Caută internship-uri.
– Atributele unui om de marketing: curajul, perseverenţa, curiozitatea, nu refuză oportunităţi
– Salariul tău va creşte dacă vei demonstra că ceea ce faci aduce companiei o mai mare valoare decât banii pe care îi primeşti.
– Multe companii nu îşi cunosc publicul ţintă, nu investesc în marketing, nu măsoară rezultatele.
– Organizarea activitatii dupa: Business plan – Marketing plan – Communication plan
-“Nothing is for granted”. Demonstrează că eşti productiv. Cea mai bună regulă pentru a-ţi construi un brand personal e să ai rezultate.
– Experimentează mai multe domenii. Vezi ce ţi se potriveşte şi ce faci din pasiune.
Din formulare de feedback primite de la participanţi rezultă că din cei peste 200 de participanţi, 90% au fost foarte mulţumiţi, iar 80% vor un internship şi să lucreze în domeniu. Organizatorii îşi propun să extindă acest proiect în mai multe facultăţii la următoarea ediţie.
*
Evenimentul „Marketing după perdea” se încheie în această seară, 31 octombrie, cu un „Halloween (după perdea) Party”, în Revolution Club, de la ora 22.00, cu intrare liberă până la ora 00:00, unde sunt invitaţi toţi studenţii pentru o întâlnire informală cu echipa IAA Young Professionals Cluj.
Sursa: diana.me
Sursa foto: Facebook – Album Marketing dupa perdea