Noemi Meilman – Fashion PR: “Cred că există multă creativitate în România”

Noemi Meilman – Fashion PR: “Cred că există multă creativitate în România”

Am admirat întotdeauna oamenii cu agende. Ca şi pe cei care cântă la pian, fac balet sau joacă tenis. Adică lucruri pe care eu nu le fac, dintr-un motiv sau altul.

Noemi Meilman ar putea trece uşor drept ”doamna cu agende” doar dacă alte apelative precum: cool, inspiraţional, crazy şi… cool, nu ţi-ar veni mai repede în cap atunci când ai încerca să o identifici cu un cuvânt.

Noemi ne-a povestit că pleacă la Cluj, la Gala UAD, ocazie cu care, Fashion PR-ul de la Naked PR se mută la Cluj pentru o zi. Despre fashion, PR şi fashion PR, cu Noemi, în cele ce urmează.

 Ai avut primul contact cu zona de fashion în… ?

2004 sau 2005, nu îmi mai amintesc exact.  Țin minte că prima prezentare de modă care mi-a rămas în memorie din acea perioadă a fost cea a Irinei Marinescu, la Clubul Diplomatic București; un eveniment inedit: manechinele au defilat în timp ce Șuie Paparude au cântat live “Pentru inimi”: “Pentru că sunetul ajunge, din difuzoare până-n sânge…”

Ai călătorit mult, ești tot timpul in mișcare. Cum se vede zona de Fashion în România, comparată cu restul lumii? Dar comparată cu acum 10-20 de ani, în România?

Cred că există multă creativitate în România. Sunt din ce în ce mai mulți designeri talentați. Uite, mi s-a întâmplat de curând, când i-am răspuns lui Maurice Munteanu la întrebările din materialul “Stil personal” pentru blogul său cel minunat: am uitat să menționez câțiva designeri români dragi și prieteni pe deasupra, pe care îi port. Atunci când i-am cerut scuze Ioanei Ciolacu că am uitat să îi scriu numele acolo, Ioana mi-a răspuns: “ Noemi, e semn bun. Nu pot decât să mă bucur că am ajuns să fim destui de mulți încât să ne mai și uiți.” Și uite, ți-am răspuns și la a doua întrebare, designerii români de astăzi, comparativ cu cei de acum 10-20 de ani, sunt mai mulți.

Cât este de importantă educația în fashion?

40% talent, 50% educație & 10% noroc. Educația este foarte importantă. Și cel mai mare noroc este să ai de la cine să înveți.

Ce face și nu face un PR de fashion?

Împreună cu Ana Bucur (noi două am predat împreună, până când a plecat în Portugalia să lucreze la Farfetch) și apoi împreună cu Vicki Nicola (alături de care țin cursurile de Fashion PR la Naked PR) am pregătit acum ceva vreme “Cele 10 porunci în PR-ul de modă”, pe care le împărtășesc cu voi, aici:

  1. Zâmbește și când vorbești la telefon. Zâmbetul se “aude”.
  2. Nu bârfi. Un om de PR trebuie să fie integru și imparţial.
  3.   Nu spune “nu se poate”. Fii flexibil/ă și găsește soluții.
  4.    Scrie corect. Greșelile gramaticale sau de ortografie sunt nepermise.
  5. Nu aplica metoda “copy-paste”. Interpretează, adaptează, creează.

6.Fii prompt/ă. Răspunde la emailuri și apeluri pierdute în maxim 24 de ore.

  1. Fii amabil/ă cu toată lumea. Politețea și diplomația sunt absolut necesare.
  2. Călătorește. Este cea mai eficientă metodă de a te inspira și dezvolta.
  3. Îmbogățeste-ți constant cultura generală: expoziții, cărți, filme, teatru.
  4. Nu ieși în evidență mai mult decât trebuie. Fii discret/ă.

Aș mai adăuga aici discreția și umorul și atenția la detalii. E frumos.

Cum se vede Fashion PR prin ochii lui Noemi?

Termenul de Fashion PR există din anii ’40. De atunci și până acum bazele au rămas aceleași (the common sense, relațiile corecte și durabile) și doar tehnologia a făcut ca totul să fie mult mai dinamic acum. Fashion PR-ul e ca un tort care mai primește câte un etaj atunci când tehnologia înscrie o victorie.

Ne vedem la Cluj? Când, cum, de ce, cu cine? Și mai ales: de ce?

Ne vedem la Cluj pentru o ediție Naked Fashion PR, în 2 iulie, pe care abia o aștept! Vicki Nicola și cu mine am pregătit un maraton de Fashion PR essentials & on practice. Venim în grup, alături de Adelina si de Raluca, cele care au creat conceptul de Naked PR. Și ne mai vedem la Cluj pentru unul dintre cele mai așteptate evenimente ale anului: Gala UAD (1 iulie). Din 2012 și până în prezent am ratat o singură ediție. Iar după Gala de anul acesta urmează un after party powered by Beau Monde România, în cadrul căruia veți putea admira și cumpăra tricourile ediției Book Cover Tee realizate de către studenții de la UAD Cluj, coordonați de unicul Lucian Broscățean. Banii obținuți din vânzarea tee-urilor vor fi donați către două adăposturi de animale abandonate din Cluj. Voi merge și la Expo Transilvania, un alt eveniment de neratat. Mai merg la Cluj ca să mă văd cu dragii mei Smaranda Almășan și Marius Bercea și cu alți prieteni clujeni sau bucureșteni deveniți clujeni (Adrian Teleșpan, scriitorul și Lucian Urdea, galerisul).

Așadar: Am multe motive să merg la Cluj și să mă întorc aici de fiecare dată cu același mare dor și drag.

Quick Questions

  1. Clasic sau extavagant?

La mine funcționează practic și uneori extravagant.

  1. Pick up sau CD player?

CD player, cu nostalgia pick-up-ului din casa părintească.

  1. Neutru sau colorat?

Și, și.

  1. Azi sau mâine?

Azi și mâine.

  1. Țările calde sau muntele rece?

Țările calde. Cât mai calde.

  1. Obiectul care nu îți lipsește din geantă?

Agenda (voi știți că am două).

  1. Cea mai dragă amintire legată de modă?

Știți câte îmi sunt dragi? Acum sunt ca mama care își iubește puii la fel si democratic.