România are FARMEC – the making of

Acum un an și jumătate, doamna Mihaela Turdean m-a întrebat dacă nu aș vrea să prezint o alternativă la ceea ce aveau deja ca propunere de design interior magazin Farmec. Fiind o investiție importantă în imagine și un prim magazin reamenajat, conceptul și designul trebuiau să fie: wow! Cum nu am putut spune nu provocării, mai ales că discutăm despre un brand cu rădăcini în 1889, am gândit un concept pe care l-am prezentat Consiliului de administrație, care a decis că e suficient de bun să avansăm și să finalizăm un proiect demn de o regândire de imagine Farmec la nivel de magazine. Responsabilitatea a fost uriașă, la fel și implicarea, însă rezultatul ne face cinste tuturor.

[easyrotator]erc_92_1385359758[/easyrotator]

Noul concept al magazinul a însemnat multe ore de muncă, prea multe dintr-un anumit punct de vedere și prea puține din alt punct de vedere. Nu discutăm aici despre un brand de cosmetice care a pornit peste noapte în aventura deschiderii de magazine, ci despre Farmec, fabrica care ne-a însoțit creșterea tuturor, pornind de la laptele Doina, cel bun la toate. Așa că timpul alocat, energia și responsabilitatea au fost la cote maxime în acest proiect, mai ales că a trebuit să comunicăm și relaționăm cu mai multe departamente în cadrul firmei: de la investiții la marketing, de la consiliul de administrație la administrativ. Mai presus de ele a fost însă viziunea unui spațiu suficient de curat și totodată elaborat cât să cuprindă în interior toată experiența de cercetare și producție a celor de la Farmec, dublată de felul în care consumatorul timpurilor noastre își dorește să regăsească produsele.

[easyrotator]erc_23_1385360362[/easyrotator]

Mini-muzeul inclus în proiect a fost „acel ceva” inedit adăugat proiectului. În toate proiectele mele sunt în căutare de valoare adăugată și nu am putut să nu remarc la Farmec istoria de peste 120 de ani. Practic orice brand apare sau a apărut deja nu poate copia o istorie, numele din spate: în speță Gerovital și Ana Aslan. Și atunci am simțit că asta e direcția. Să fie pus în practică a fost puțin mai dificil pentru că trecutul nu a fost neapărat valorizat și nu găseam piesele și imaginile care să populeze muzeul-concept. Am sfârșit prin a merge personal în arhive, depozitări, birouri, în căutare de obiecte și manuscrisuri care să ateste istoria și să fie demne de prezentat în muzeu. Bineînțeles am găsit și, deși nițel prăfuită după periplu, am fost satisfăcută să fiu în posesia unei monografii din 1967 și a unor comunicări și schițe din aceeași perioadă, să văd fotografiile îngălbenite ale vizitei Nadiei Comaneci în zona de producție din Farmec și multe altele, de descoperit deja în muzeul proaspăt amenajat în magazinul din Cluj.

[easyrotator]erc_75_1385360514[/easyrotator]

În cifre, numai la Morphoza, firma cu care am realizat partea de interior design, project management și furnishing am avut 5 persoane dedicate, incluzându-mă aici și pe mine, pentru că nu am putut sta deoparte de implementarea conceptului. Însă pe lângă asta am mai avut proiectanti de specialitate (fiind vorba de o clădire veche care necesita reabilitare), constructori, departamentul de investiții din Farmec și în final floriști și decoratori pentru ca întregul să fie pus la punct până în cel mai mic detaliu.

Nimic nu se compară cu bucuria și împlinirea de a lucra pentru un brand cu asemenea notorietate și până la urmă rezultatul final e ceea ce contează. Avem acum un prim magazin de prezentare la nivelul de calitate al produselor și la nivelul experienței, istoriei și expertizei în domeniu. Sunt bucuroasă că fac parte din această ecuație.

În amenajare am încercat un permanent balans între contemporan și istorie, între materialele moderne și cele care au dăinuit timpului, cu un focus permanent pe produse. O imagine clară, elegantă și curată, cu accent pe produs; într-un ambient puțin conservator și totuși modern, plin însă de toate facilitățile secolului în care trăim. Cred că a rezultat un magazin care face cinste Farmecului și Clujului, unde consumatorii pot experimenta și interacționa cu brandul care a dăinuit timpurilor și o poate face într-un mediu plăcut, cald și de nivelul brandurilor europene de profil.

[easyrotator]erc_93_1385360662[/easyrotator]

În partea de decorare menită să adauge „sare și piper” interiorului am ales watermark-ul. Un perete de nedecorat inițial datorită geometriei și poziționării, dar care cerea ceva, m-a dus cu gândul la cuvintele care ne marchează uneori parcursul. Mi-a venit în minte acest citat, pe care l-am considerat asemănător Farmec-ului, companie care a investit , în momente în care alții încetinesc avântul, în facilitățile de producție, în propria imagine, în magazine. Citatul face parte dintr-o serie de „Citate care ne plac” a Asociației Erudio, unul dintre portalurile mele de inspirație zilnică.

Diana Calfa
Diana Calfa

Îmi plac oamenii, cuvintele şi lucrurile frumoase. Iubesc pe bune şi de tot, şi îmi plac lucrurile bine făcute.