Prima ediție a conferinței dedicată specialiştilor de marketing şi comunicare, „Markday” a avut loc în 25 aprilie martie la Cluj-Napoca, în cadrul hotelului Golden Tulip Ana Dome.
Prima parte a evenimentului s-a focusat pe prezentări din aria marketingului, urmând ca a doua parte să fie dedicată unei serii de workshop-uri, publicul având posibilitatea de a alege între două paneluri.
Conferința a fost deschisă de Bogdan Ciocan (manager Libero Events), care a mărturisit că speră ca anul viitor evenimentul să se numească Markdays și să dureze mai multe zile.
Primul speaker a fost Raluca Mihălăchioiu (fondatoarea The Public Advisors), care a vorbit despre cele două tipuri de manageri identificate în cadrul unui studiu pe care l-a susținut: managerii predispuși la a face marketing (managerii DA) și cei care se opun marketingului (managerii NU). S-a discutat despre motivele pentru care un manager nu colaborează cu agențiile de publicitate: acesta fie nu înțelege serviciile pe care le oferă agenția, fie nu are buget pentru asta, fi nu știe pe cine să contacteze. Raluca a prezentat un kit de vânzare sigură către managerii DA.
Apoi, Iulian Comănescu (fondatorul comanescu.ro), a vorbit despre conținut și comunicare, despre diferențele dintre marketingul clasic și cel online, și a punctat faptul că avem „costuri de creație mari și costuri de media scăzute„. Iulian a concluzionat că online-ul necesită o conversație continuă versus comunicarea punctuală, dând exemplul campaniilor electorale.
A urmat germanul Nick Sonnemann (Founder & Managing Partner la Innospark Consulting), a prezentat o serie de experiențe inovative realizate de diferite branduri sau companii, care au făcut deliciul publicului. Unul dintre aspectele pe care le-a definit foarte bine a fost faptul că inovația ne uimește în mod continuu: dacă părinților noștri li se părea neverosimilă conectarea la internet sau folosirea telefoanelor oricând și oriunde în lume, acum ne aștepătm să privim realitatea virtuală prin lentile de contact sau prin ochelari, Nick afirmând că „viitorul va fi al sticlei” și că peste tot vom avea acces la TV sau internet.
Următorul panel a fost dedicat engagement-ului 2.0. Iulian Pădurariu (Consultant marketing asociat The Marks) a vorbit despre conflictul dintre generațiile Baby Boomers și Millennials, introducând conceptul gamification, care se referă la modificarea comportamentului prin introducerea elementelor de gaming în contexte non-gaming. Iulian a discutat un studiu de caz despre ce anume îi motivează pe oameni să își schimbe comportamentul, concluzionând că ceea ce îl motivează pe un individ să-și schimbe comportamentul s-ar putea să nu fie ceea ce bănuiești tu, de aceea sfatul lui e „nu presupune, ci investighează!”.
Dragoș Alexa (consultant de marketing la dragosalexa.ro) a discutat despre „marketing a trois” și rolurile pe care le are fiecare din această ecuație: clientul, agenția și consultantul. Dragoș spune că cele trei entități lucrează în tandem dacă există încredere între toate părțile.
Următorul invitat, Călin Crainc (director de creație la Vitrina Advertising), a discutat despre marketer-ul văzut ca „un războinic ce trebuie să captureze un consumator„. Călin a precizat că fiecare om este o ființă dublă, în raport eu-tu și eu-acela, iar marketingul se face sub semnul relației loialitate, credibilitate și întemeiere reciprocă.
Lorand Balint (director de strategie la Publicis) a povestit despre experiența lui de voluntariat în Brazilia, în cadrul ONG-ului Iko Poran, unde a fost pus în situația de a dubla numărul de voluntari ce lucrează pentru schimbarea vieților locuitorilor din favelele din Rio de Janeiro, având buget zero. Acesta și-a îndreptat atenția către on-line și word-of-mouth, medii fără costuri, considerând că „marketing-ul este bun simț aplicat sistematic”.
[easyrotator]erc_18_1366953520[/easyrotator]
2 paneluri dedicate workshop-urilor practice
Ionuț Oprea (manager Standout) a discutat despre cum maximizezi rezultatele campaniilor în social media, Oana Ioja (Senior Account Executive Ogilvy) a vorbit despre linia subțire dintre client service-ul standard și cel creativ, Mircea Criveanu a povestit despre cum îți construiești relația cu clienții, Adrian Ilovan (manager Netlogiq) a discutat despre cum ne creștem numărul clienților din online, Nick Sohnemann a aprofundat discuția despre marketingul inovator, Cristina Bîrleanu (Digital Client Service Director la G2) a punctat bunele și relele practici din afacerile mobile, iar Cristian Ezri (Business Developement CEE Beilink Business Foreign Affairs) a încheiat conferința cu o sesiune de networking.
Seara a continuat cu o petrecere într-un club clujean, unde marketerii clujeni au fost invitați să socializeze și să petreacă alături de speakerii evenimentului.
sursa video: AV Media Productions
sursa foto: Markday