BIO&SMART
Din păcate, în ultimii ani, s-a dovedit că alimentele pe care le consumăm sunt cauza principală a celor mai multe boli și decese care ar putea fi prevenite. În Statele Unite ale Americii, Școala de Sănătate Publică tocmai a raportat că până la vârsta de 35 de ani, jumătate din copiii americani de astăzi vor fi obezi. În plus, aproximativ 10% din populația lumii se află în acest moment în așa-numita „dietă de excludere”, adică trebuie să evite anumite alimente din cauza unei boli sau alergii specifice.
Prin urmare, consumatorul viitorului va trebui să fie inteligent, bine informat și să știe în permanență ce alimente și dietă i se potrivesc, pentru a evita potențiale boli sau alergii. Mai mult, el va trebui să fie la curent cu toate etapele de producere a mâncării, de la modul în care a fost crescut animalul pe care-l consumă (de exemplu, în curte cu iarbă sau în hale fără lumină), de la substanțele cu care a fost sau nu stropit un anumit fruct și până la modul în care o mâncare se gătește optim pentru a-și păstra nutrienții.
„Technofoodology”
Tehnologia și inteligența artificială vor ajunge să revoluționeze chiar și domeniul alimentar. Astfel, Alexa, Google Home, Sonos și alți asistenți la domiciliu vor putea comanda singure „alimentele făcute la comandă” din mii de magazine.
Până în 2020, vor exista până la 55 de milioane de dispozitive inteligente în casele noastre, care se vor comporta ca cel mai mare lanț de supermarketuri de pe planetă: vor comanda automat reaprovizionări are consumabilelor (cum ar fi prosoapele de hârtie, dozele de cafea, apa îmbuteliată, condimentele etc.) sau vor putea fi programate să ne întrebe ce mâncare dorim să comande exact la ora potrivită pentru a mânca odată ajunși acasă.
Alimente congelate, pentru mai multă siguranță
Congelarea s-a dovedit a fi una dintre cele mai sigure metode de conservare a alimentelor, ea fiind de multe ori chiar preferată produselor care stau pe rafturi zile întregi de la recoltare, cum e cazul fructelor sau legumelor.
De asemenea, industria de panificație congelată a câștigat o popularitate impresionantă în ultimii 20 de ani, datorită faptului că asigură necesarul de produse proaspete, calde și apetisante, la orice oră.
Stilul de viață modern, schimbarea preferințelor consumatorilor față de alimentele procesate și creșterea veniturilor vor stimula în continuare industria de panificație congelată. Potrivit companiei Global Market Insights, „Piața mondială de panificație congelată va depăși venituri de 25 miliarde USD până în 2024, cu o rată anuală de creștere de 8,8% în perioada 2018-2024”.
Creșterea exponențială a sectoarelor de turism și de catering din Europa va determina, de asemenea, o creștere substanțială a produselor de brutărie congelate, iar pentru alte zone din întrega lume, unde se înregistrează creșteri rapide ale populației sunt, din nou, motive suficiente pentru dezvoltarea industriei de panificație congelată.
Supermarket-ul viitorului
Magazinele clasice vor fi în curând istorie. Design modern, noi structuri, concepte revoluționare – asta își doresc consumatorii.
În Italia, la Bologna a fost deschis un întreg parc, Eataly World, cu un milion de metri pătrați de mâncare: 40 de fabrici de ferme, 40 de restaurante, șase plimbări educaționale – un fel de Disneyland pentru mâncăruri.
În Japonia, supermarketurile au sere pe partea superioară sau în apropierea lor și în curând ne putem aștepta la sere direct în interiorul magazinului, permițând cumpărătorilor să își aleagă legumele chiar de pe plante.
În Statele Unite ale Americii, supermarketurile Coles au lansat o „oră liniștită”, o dată pe săptămână, când nu există nici anunțuri, nici publicitate, nici muzică, nici reumpleri ale stocurilor, nici o agitație, pentru ca cei care au o formă de handicap să se bucure în liniște de cumpărături.
De asemenea, inginerii europeni lucrează deja la construcția unor supermarketuri care sunt cu adevărat eficiente din punct de vedere energetic, cu blocuri de sticlă solară și acoperișuri solare care nu numai că reduc energia, ci creează energie suplimentară care ar putea alimenta un întreg magazin.
Așadar, supermarketul viitorului va fi mai prietenos și mai ecologic, iar cu timpul va putea deveni chiar o experiență de cunoaștere în sine.
Mindfulness
Mindfulness a devenit recent un concept omniprezent, în domenii dintre cele mai variate și în campanii de marketing dintre cele mai inedite.
Mindfulness-ul în industria alimentară va trebui să reflecte o nouă atitudine față de consumatori, o aliniere la valorile acestora și un sprijin pe care aceștia vor trebui să-l primească din partea furnizorilor, în momentul unei achiziții și după.
Innova Market Insights a definit „mindfulness” ca fiind trendul numărul unu pentru anul 2018, referindu-se la modul în care conexiunea corp-minte influențează introducerea de noi produse alimentare și de băuturi în supermarketuri. Șapte din 10 consumatori din Statele Unite ale Americii și Regatul Unit doresc să cunoască și să înțeleagă lista de ingrediente a produselor. Consumatorii au acum pretenții de natură umană, ecologică și etică privind creșterea plantelor și animalelor.
Sunt exemple în industria ospitalității care promovează „vacanțe vegetariene” construite nu doar pe alimentele pe care le servește, ci chiar pe modul în care facilitățile și practicile sale se aliniază valorilor consumatorului vegetarian.
Prin urmare, noii lideri din industria alimentară vor fi cei care creditează și promovează un nou set de valori corporatiste: conștiința socială, sănătatea și bunăstarea, hrana nutrițională. Doar așa vor fi aproape de consumatorii lor.
Surse: Forbes, BBC Good Food, PRNewsWire