Între nostalgie optimistă și „haz de necaz” ușor ironic, noua colecție tratează relația complicată, de love-hate, cu trecutul național și memoria personală: de la transformarea celor mai vechi forme artistice de expresie a emoțiilor primare (măștile populare ritualice din tradițiile pre-române) în „măștile” digitale contemporane- emoji-urile- la recuperarea kitsch-ului domestic tipic apartamentelor românești din anii optzeci în care televizorul trona imperial pe macrameu, devenit un item haute-couture în interpretarea creatoarei. Sau „gluma istorică” absurdă a comunismului românesc sugerată de remixul iconicei steme a Republicii Socialiste România, ajunsă un râsu-plânsu’ digital. De asemenea, carpeta esențială din gospodăria țăranului român reambalată într-un climax al relaxării ca salopetă chic sau rochiile care denotă grafic prosperitatea rurală prin simbolul curcanului țanțos, decupate inovativ cu ajutorul laser-cut-ului, ultima obsesie tehnică a designer-ului. Ca orice altă colecție Lana Dumitru, Happy Nation nu are sezone, nu e toamnă-iarnă nici „un must-have pentru vara anului 2016”, ci la fel de perenă ca amintirile care au inspirat-o.
Lana Dumitru își asumă astfel statement-ul aparent prăfuit de a se întoarce mereu la trecut care însă, prin interpretările sale memorabile, devine o expresie fresh a resurselor creative pe care acesta le oferă, cu toată moștenirea sa culturala complexă.