S-au combinat ăia buni cu ăia buni. Legea atracției universale a lui Newton funcționează și între oameni și între firme (că de-aia are cuvântul „universal” în denumire).
Revenind la întrebarea din titlu, sunteți curioși să știți cine s-a mai cuplat cu cine? Păi unul dintre clienții mei care fabrică brânză livrează unui lanț mare de patiserii. Alt client de-al meu, procesator de carne, livrează unui lanț de hoteluri mezelurile pentru micul dejun (în paranteză fie spus, aici avem un triunghi amoros: eu aveam de plătit o factură către lanțul de hoteluri, lanțul de hoteluri avea de plătit o factură către clientul meu, iar clientul meu către mine; așa că am rugat-o pe reprezentanta hotelului să plătească factura la clientul meu, ca el să mă plătească pe mine și, în continuare, eu pe ea).
Dar avem și cupluri spectaculoase! Firme de software care vor să se cupleze cu firme care vând tehnologie! Se curtează prin pețitori (sau prin consultanți); își trimit scrisori de amor prin e-mail la ore dinainte convenite, iar când vorbesc la telefon unul cu celălalt se emoționează, mai ceva ca niște adolescenți puberi.
Avem consultanți independenți care vor să se cupleze cu mari case de consultanță. Avem conferințe și întâlniri al căror scop principal este combinatul și cuplatul.
Se pare că trăim într-un cuplaj permanent, metodic, organizat și orientat către interes. Și ne lăudăm cu chestia asta, în special când reușim o combinație de succes.
Dar, vreți să știți cu cine m-am combinat eu? Cu o firmă de agricultură, să mă pregătesc de însămânțările de toamnă. Cu o firmă din Sibiu care face burete (mare, de sute de kilograme unul) și spume tehnice. Cu o firmă de mezeluri. Intenționez să mă cuplez și cu o bancă.
În business, monogamia nu e bună. E bine și etic să fii fidel, dar nu monogam. Dacă ai un singur partener (client / furnizor), atunci, afacerea ta se cam duce de râpă. Așadar, oameni buni, combinați-vă! Cât mai mult cu cât mai mulți. Dar aveți grijă să fie la fel de buni ca voi!