Când vine vorba de bloguri, clujenii sunt mereu bine reprezentaţi, indiferent de domeniu. Noi am fost curioşi să aflăm mai multe despre activităţile bloggeriţelor din oraş şi le-am provocat pe patru dintre ele să ne povestească, pe scurt, cam care sunt gândurile lor când vine vorba de blogging.
Nu sunt dintre acelea care scriu poezii şi mai postează câte o fotografie, din contră, sunt persoane care tratează blogul cu seriozitate şi se implică într-o mulţime de campanii, atât la nivel local, cât şi naţional. Vi le prezentăm pe Alina Crâncău sau Florica, de la tvdece.ro, Oana Olaru-Zăinesc aka Zăineasca, Ioana RozSauNu (puteţi decide voi nuanţa) şi un fluture din grădina Social Media, Gloria Social Butterfly de la flashme.ro.
Cum te-ai decis să scrii pe blog?

Alina Crâncău: Pur si simplu, într-o duminică după-masă. Am auzit că există, am căutat pe Google cum se face unul şi a doua zi aveam primul post scris pe blog! Dorinţa de a scrie cred că a venit natural, am lucrat 5 ani în presă, deci am simţit nevoia unui spaţiu în care să mă exprim.
Oana Olaru-Zăinescu: Aveam prieteni bloggeri şi mi-a plăcut întotdeauna să scriu. Îmi doream un loc în care să mă exprim şi în care să îmi citească lumea aberaţiile. N-am spus nimănui că-mi fac blog, l-am făcut pe ascuns şi nu mi-a ieşit prea bine. Nu mă gândisem la domeniu, la imagine, la nimic. Şi, culmea, lucram în publicitate. Mult mai târziu am început să-mi construiesc un brand şi să fiu mult mai atentă la ce şi cum scriu.
Ioana RozSauNu: Eram în a doua sesiune a primului an de facultate şi îmi era dor de poveştile pe care le scriam pentru proiectele de la română din liceu, mi-era dor de revista şcolii la care am fost colaborator şi voiam să pun undeva, spre păstrare, trăirile şi gândurile mele. Aveam doi prieteni care scriau pe vremea aia (Paul pe blogspot şi Andrea pe yahoo! blog) şi le-am urmat exemplul. Ţin minte că era duminică seară şi eu vorbeam cu Paul pe mess încercând să găsesc un nume pentru blog: căutăm ceva care să mă definească. Nu ştiam eu atunci că pot şi alţii să ajungă la tine pe blog, să comenteze şi să dea mai departe articolele (eh, era Facebook nu începuse atunci), aşa că scriam pentru mine, cea de peste ani, care va vrea să îşi amintească diverse poveşti (roz sau nu) prin care a trecut.
Aşa a început totul. Nu o să uit niciodată acel prim mail care mă anunţă că am un comentariu nou pe blog, de la o persoană pe care nu o cunoşteam, nici ziua în care am devenit „Roz” pentru persoanele care mă descoperiseră prima dată în online şi abia apoi în offline.
Gloria Social Butterfly: Au fost mai multe circumstanţe care au dus oarecum la blogging şi l-au menţinut de interes. Două experienţe de Work and Travel în State pe care vroiam să le însemnez undeva, mai ales că erau de ajutor celor care urmau să plece, o vară de plictiseală între licenţă şi master, timp în care s-a născut şi contul de Twitter şi m-am împrietenit mult cu online-ul românesc şi materia de la şcoală care s-a numit jurnalism online, în care am fost obligaţi să ne facem blog. Cum aveam deja blogul, datorită mizei de a avea cei mai mulţi vizitatori pe timpul semestrului, am continuat să-mi cresc blogul personal. Iar flashme.ro, blogul colectiv a venit oarecum ca şi o necesitate. Simţeam nevoia unui proiect dedicat fashionului într-un Cluj în care lumea începea să se îmbrace din ce în ce mai bine, unde nu era street style photography şi unde nu prea se făceau campanii fashion.

Femei vs. bărbaţi în blogging. Care e diferenţa? Dacă ai fi bărbat despre ce ai scrie?
Alina Crâncău: Fiecare blogger scrie despre ce simte. Există şi bloggeriţe care scriu despre fashion aşa cum există şi bloggeri care scriu despre maşini. Diferenţa constă deci în hobbyurile, pasiunile pe care le avem fiecare.
Oana Olaru-Zăinescu: Probabil te-ai aştepta ca bărbaţii să fie mai direcţi şi femeile mai sensibile în stil, dar nu e aşa. Am citit bloguri de bărbaţi care scriau foarte feminin şi bloguri feminine foarte dure. Până la urmă nu cred că citeşti un blog în funcţie de sexul persoanei din spate, ci pentru subiecte şi abordarea lor. Nu ştiu dacă există o diferenţă, dar eu, dacă aş fi bărbat, aş scrie despre gadgeturi şi maşini. Mai ales că acum nu prea ştiu aproape nimic despre aceste subiecte.
Ioana RozSauNu: Atât bărbaţii, cât şi femeile au rolul lor în blogosferă şi nu cred că e vorba de versus, ci de coabitare. Că doar e loc pentru toată lumea pe aici şi nu e ca şi cum cititorul meu nu ar putea fi şi al tău. Fiecare scrie despre ce îl interesează sau situaţiile pe care le întâlneşte, iar unii dintre ei mai adaugă şi poveşti sau note personale postărilor.
Dacă aş fi bărbat? Haha! Probabil aş scrie despre aceleaşi lucruri, dar din alt punct de vedere, şi cu siguranţă aş avea mai multe postări tehnice. Că doar e mai uşor să povesteşti lumii despre caracteristicile unei maşini, decât să încerci să transpui în cuvinte senzaţia pe care o trăieşti atunci când te plimbi cu o super-maşină (sunetul motorului, stabilitatea maşinii şi confortul sunt evident factori definitorii).
Gloria Social Butterfly: Erau numeroase observaţii în online cum că sunt mult mai mulţi bărbaţi bloggeri decât femei. Asta până să îşi ia revanşa fetele care cred că au depăşit demult numărul bărbaţilor, cu multitudinea de bloguri de fashion şi beauty. Diferenţa constă în experienţă fiecăruia. Acum cu boom-ul acesta al interesului pentru ce îmbracă fiecare e normal să fie mai uşor ca fată să-ţi faci un blog şi să-l întreţii cu fotografii.
Dacă aş fi bărbat, tot despre modă aş scrie. De fapt şi ca fată m-aş orienta inclusiv cu flashme spre zona asta. Sunt puţini care tratează moda masculină aşa cum ar trebui şi mai este loc destul pentru asta, pentru a-ţi creşte un public al tău.

Care este proiectul sau campania preferată în care te-ai implicat ca blogger?
Alina Crâncău: În fiecare campanie în care am intrat, am intrat că mi-a plăcut şi s-a potrivit cu stilul şi personalitatea mea, deci toate au fost şi sunt preferatele mele. Cu toate acestea, campania de salvare a Muzeului de Farmacie, campanie condusă de Andrei Aroneţ, mi-a rămas la suflet. A fost un moment frumos, în care toată comunitatea de bloggeri clujeni s-a implicat.
Oana Olaru-Zăinescu: Lucrând în publicitate, campania mea preferată rămâne Cluj Brands Tour, organizată de Tvdece.ro. Nu doar pentru fapul că am fost şi eu implicată direct şi am avut ocazia să lucrez cu oameni faini şi să învăţ multe lucruri noi, dar pentru că a deschis pentru prima dată uşile companiilor locale. Să ai ocazia să vezi cum funcţionează din interior un brand pe care îl admiri şi pe care îl cumperi, mi se pare un lucru extraordinar. Din toate punctele de vedere.
Ioana RozSauNu: Categoric „Românce cu Farmec”, pentru că-mi vine ca o mănuşă. Fiind clujeancă, am crescut cu Farmec şi cunoşteam valoarea produselor lor, aşa că invitaţia de a fi ambasador Farmec a fost o mare bucurie şi onoare pentru mine. Că doar ştiţi cum e: nu e niciodată greu să predici despre lucrurile în care crezi cu adevărat, nu? Profit de ocazie să vă invit pe pagina Românce cu Farmec, unde veţi găsi poveşti fermecătoare ale unor românce de succes şi concursuri pregătite special pentru voi!

Gloria Social Butterfly: TIFF-ul cred că a fost începutul evenimentelor faine în care ne-am implicat, după care ne-am bucurat că tot mai mulţi au început să observe că atunci când mergem la un eveniment, se fac şi fotografii la un panou, cineva analizează şi ţinutele. Au urmat The Woman, Jazz Day, Electric Castle.
Gala UAD a fost deocamdată apogeul nostru, fiind şi în domeniul modei, am fost extrem de onoraţi să facem parte din juriul Henkel şi să dăm premiu tinerilor absolvenţi.
În rest, ne bucurăm de câte ori avem ocazia să lucrăm cu cei de la Meli Melo, sunt cele mai numeroase şi faine colaborări.