Povești țesute cu valori, alături de Izabela Măndoiu

„Procesul de creație necesită, în primul rând, să fii o persoană ancorată în realitate, să cunoști de la materiale și accesorii, până la tipologii corporale și trenduri.
Persoana care poartă cu mândrie poveștile țesute cu valori, așa cum le spunem noi, este femeia care înțelege farmecul culturii românești și apreciază simbolistica tradițională.” – Izabela Măndoiu
 Izabela Mandoiu

 

Ce stări te încearcă atunci când vezi cum visul tău a devenit un brand de succes?

Succes… cred că este concept oarecum intangibil! Odată ce muncești cu atât de multă dedicare și programul este atât de încărcat, cu multe proiecte, nu mai ajungi să conștientizezi dacă tot efortul are acea recunoaștere, la nivelul pe care ți-o dorești. În accepțiunea mea, a atinge succesul presupune să-ți fi îndeplinit toate obiectivele, iar eu simt că, împreună cu echipa mea, mai avem destul de multe de realizat în direcția succesului.

Într-adevăr, mă bucur nespus când interacționez cu persoane care știu despre poveștile țesute cu valori, sau când văd cliente care îmi poartă creațiile. Este un moment de împlinire, simt că fac ce trebuie și munca mea, a echipei, se bucură de apreciere.

Povestea pieselor tale vorbește despre mândrie, tradiție și împlinire, dar într-o manieră actuală. Cât de mare este provocarea în procesul de creație?

Procesul de creație necesită, în primul rând, să fii o persoană ancorată în realitate, să cunoști de la materiale și accesorii, până la tipologii corporale și trenduri. Cum este în cazul meu, creația presupune și corelarea motivelor tradiționale românești cu designul. Mărgelele, paietele, ațele trebuie să formeze un compozit armonios, atât ca poziționare, dar și coloristică.

Deciziile grele intervin atunci când accesezi comoara națională de simboluri pentru a alege motivele potrivite unei creații vestimentare. Te gândești la semnificația motivului, la contextul de purtare, la ce va transmite practic haina purtătoarei, iar decizia trebuie să fie inspirată, pentru ca mesajul general să genereze, în adevăratul sens, motive de fericire și împlinire.

Izabela Mandoiu

Prin campania „RomânIE cu valori, tradiții, frumos!” ne-ai arătat femeia modernă, care se mândrește cu originile ei într-un mod creativ. Cum a luat naștere proiectul acesta?

Cultura românească este bogată și simt că este responsabilitatea noastră, a celor care am crescut la sat, să o dezvoltăm, folosind acele rădăcini, atât de frumoase ale identității românești. Proverbele sunt vorbele străbunilor noștri, merită să le punem în valoare, în detrimentul citatelor filosofice sau a sintagmelor virale din social media.

„RomânIE cu valori, tradiții, frumos!” este o campanie prin care readucem în atenție proverbele românești. Credem că etnocultura, trendul care integrează elemente din cultura populară tradiționalistă în diverse sfere de producție, este o nișă în dezvoltare.

Tricourile cu proverbe sunt brodate computerizat cu orice culoare, la alegere,  iar clientele își pot alege proverbul dorit dintre cele disponibil pe site-ul izabelamandoiu.com.

Spune-ne un proverb românesc ce te inspiră în viața de zi cu zi.

Sunt câteva proverbe selectate cu atenție, care ne-au plăcut și pe care le-am considerat potrivite pentru a fi brodate pe tricourile din bumbac. Cel care mă inspiră și îmi place pentru că punctează cât de mult valorează o femeie bună, este proverbul:  Femeia bună face cât o coroană.

Iar proverbul care mă responsabilizează este: Moda trece, hainele rămân. Tocmai de aceea aleg cele mai bune materiale pentru colecțiile mele, pentru ca hainele să fie trainice și tot inspirate de acest proverb, am lansat campania „Tradiționalul nu este doar un trend”, prin care punctăm că motivele tradiționale sunt atemporale și că haine de inspirație tradițională sunt oricând o idee bună de purtare, indiferent de context.

Știm că aperi drepturile iei în lista de emoticons a platformelor social media. Cum ți-a venit ideea de a lupta pentru o astfel de recunoaștere?

De fiecare dată când postăm în social media, avem tendința de a pune un emoticon care animă textul și, mai mult de un drapel, România nu are nimic reprezentativ în lista de emoticons a Facebook și Instagram. Drept urmare, am decis că este cazul să schimbăm acest lucru. Inițiativa La Blouse Roumaine a făcut ca IA să aibă o Zi Universală, noi vrem să introducem în lista de emoticons simbolul iei. Ne dorim să strângem 1000 de susținători, pentru ca propunerea noastră să fie pertinentă.

IzabelaMandoiu-atelierFemeia care poartă cu drag țesăturile de inspirație tradițională este o ambasadoare a esteticii românești. Cum descrii această persoană?

ARTA ESTETICULUI este un talent cu care mulți oameni se nasc, însă simțul pentru frumos se și învață, iar atunci când motivele românești îți sunt familiare de la bunica, de la mama, atașamentul față de tradițional este incomparabil.

Persoana care poartă cu mândrie poveștile țesute cu valori, așa cum le spunem noi, este femeia care înțelege farmecul culturii românești și apreciază simbolistica tradițională. Poate fi femeia care a primit cadou de la bunica o ie pe care o are și acum, sau poate fi femeia de la oraș, care abia descoperă comoara țesăturilor românești. Creațiile Izabela Mandoiu înfrumusețează purtătoarele și contribuie la esteticul urban.

Clienta noastră este, așa cum spunem noi în campania IA DE LA BUNICA, acea persoană care știe că IA românească poate fi un cadou memorabil, care va trece testul timpului, asemeni multitudinii de sentimente și valori pe care le transmite.