Parcul culorilor – un proiect pentru elevii Liceul Special pentru Deficienţi de Vedere din Cluj-Napoca

Asociația Inceptus România a fost selectată de către Fundația pentru Parteneriat, pentru realizarea unui proiect în cadrul programului „Spații Verzi”, componentă  Spaţii Verzi Urbane, finanțat de MOL Romania.

Proiectul se numește „Parcul culorilor” și are ca scop amenajarea și reabilitarea spațiului verde aflat în incinta Liceului Special pentru Deficienţi de Vedere Cluj-Napoca și educația ecologică a elevilor.

Liceul Special pentru Deficienţi de Vedere Cluj-Napoca este partenerul proiectului și este prima şcoală pentru elevi cu deficienţă de vedere din România, iar în anul 2015 liceul a sărbătorit 115 ani de la înfiinţare.

Beneficiarii direcți al proiectului sunt cei peste 150 de elevi, copiii şi tinerii cu dizabilităţi vizuale: nevăzători şi cu vedere slabă, copii cu surdocecitate /deficienţe senzoriale multiple cu vârste cuprinse între 3 şi 20 de ani.

Viziunea și misiunea școlii Scopul principal al Liceului Special pentru Deficienți de Vedere este de a pregăti fiecare elev pentru o trecere cu succes la provocările vieții și să ofere oportunități pentru incluziunea socială și în muncă.

parcul culorilor 2

Proiectul se va desfășura în perioada Aprilie – Iunie 2016, timp în care se vor realiza următoarele obiective:

  • Reabilitarea și amenajarea parcului din incinta Liceului Special pentru Deficienţi de Vedere Cluj-Napoca.
  • Creșterea gradului de educație ecologică a 152 de copii.
  • Dezvoltarea unui comportament civic în vederea protejării mediului înconjurător pentru 152 copii și 90 adulți.
  • Conștientizarea importanței protecției mediului înconjurător pentru 200 persoane din comunitatea clujană într-o perioadă de 4 luni (Aprilie – Iulie 2016).

După implementarea proiectului îngrijirea spațiilor verzi amenajate se va realiza prin rotaţie de către clasele/grupele de elevi din cadrul Liceului Special pentru Deficienţi de Vedere, fiind coordonaţi de diriginţi/profesorii educatori, iar activitățile de educaţie ecologică vor avea continuitate şi pe parcursul anilor școlari următori, atât în cadrul orelor cuprinse în curriculum şcolar cât şi prin activități extracurriculare.