Tradiții românești în design – HAI LA JOC!

Mă uitam în zona fashion și nu contenesc să mă surprindă reinterpretările pe care designerii le aduc tradițiilor românești.

Este excepțional nivelul de creație și curentul care susține tradiții românești, dezvoltat în ultimii ani. Tot mai des întâlnesc oameni care încep să acorde atenție rădăcinilor noastre, cu mândrie. Poate fashionul va reînvia conștiința națională, mândria că suntem români. Avem atât de multe, dar ca orice popor avem și uscăciuni, pentru că așa sunt pădurile, diverse. Mă bucur totuși că începem să exploatăm și reminescențele culturale tradiționale.

Colecții deosebite cu motive din portul popular românesc puteți vedea la Adrian Oianu.

[easyrotator]erc_86_1405570753[/easyrotator]

Ceea ce facem noi, în design de mobilier, la scară largă mai ales, este să reinterpretăm la maxim tiluri vechi, clar nu românești, ci de la englezi, italieni și francezi, pentru că acestea reprezintă trenduri care vin și pleacă și contează în vânzări. Importurile de stiluri străine sunt frecvente și în designul mondial, acest mix and mach este cel care face azi diferența, dar fiecare țară are amprenta locală, ștampila coloanei lor vertebrale pe care o regăsim în interioare și design de obiect. Pun suflet și le pasă. Cred că ar trebui și noi, eu inclusiv, să introducem mai mult elemente aparținând portului popular: panoplii, covoare, pături și perne decorative.

Ca să vă vin în ajutor am făcut o selecție minunată a două locuri încântătoare unde am avut plăcerea să intru în contact cu tradițiile românești și să le respir prin toți porii. Interioare elegante, care te fac să zâmbești, te duc în timpuri liniștite și te umplu de fericire: Viscri și Copșa Mare.

[easyrotator]erc_36_1405570496[/easyrotator]

Folclorul românesc este tot mai prezent, fiind îmbinate creativ: forme și culori, motive și simboluri populare. Mulți designeri au început să redea viațǎ urzelilor şi țesǎturilor tradiționale româneşti prin intermediul designului grafic şi transpunându-le pe articole vestimentare, într-o culturǎ modernǎ, urbanǎ, de stradă. Hainele propuse (tricouri, bluze, rochițe) au la bazǎ semnele tradiționale cusute, pe care cel mai des le vedeam pe vremuri în casele şi ținutele țǎrǎneşti, pe la bunici.

[easyrotator]erc_77_1380579158[/easyrotator]

Surse foto: adrianoianu.com, arhiva personală Genoveva Hossu

Genoveva Hossu
Genoveva Hossu

Genoveva Hossu este Owner Ingeno. Decoratorul este un artist al cărui talent este acela de a dezvălui personalitatea clienților săi.